Aviseringar
Rensa alla

Expogate


Ämnesstartare

Expo sitter nu med arslet i brödrosten. Fria Tider avslöjade nämligen att Expo hade fått 400 000 skattekronor i bidrag från statens kulturråd. Det stora problemet med det här är att kulturrådets ordförande Kerstin Brunnberg också har en styrelsepost i Expo.

Expos VD Daniel Poohl blev grinig. Han tycker inte om att "osakliga hårdvinklade artiklar från hatsajter kan leta sig in i etablerad media". För mainstream media får ju bara vara socialliberal och peka ut alla som kritiserar svensk invandringspolitik som rasister. När högermedia slår tillbaka och pekar ut vilka korrupta svin Expo är så är det att gå för långt.


   
Citera

Expo gör massa bra journalistik. De är modigare än de flesta andra tidningar. Ser inte problemet med att de belönas för det faktiskt. Du gör nog det eftersom du hatar vänstern och älskar sd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Expo gör massa bra journalistik. De är modigare än de flesta andra tidningar. Ser inte problemet med att de belönas för det faktiskt. Du gör nog det eftersom du hatar vänstern och sd.

Mainstream är inte modigt. Att gå emot mainstream är modigt.


   
SvaraCitera

Homer:

Mainstream är inte modigt. Att gå emot mainstream är modigt.

bara döda fiskar följer strömmen!!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

bara döda fiskar följer strömmen!!!!!!

Precis [y]


   
SvaraCitera

[crazy]


   
SvaraCitera

[cool][cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Well, det här verkar ju vara en ganska liten nyhet, särskilt i jämförelse med de massiva scoop som expo gjort.

För att ge lite annan referensgrund än nazistsidor och deras återberättare, SVT Kultur

"- Det är en speciell referensgrupp som tar fram förslag på tidningar som ska få stöd, och beslutet tas av kulturrådets generaldirektör. Expo har fått stöd av Kulturrådet i många år och jag har inte deltagit i några sådana beslut, säger hon.

// Och i dag har hon fått veta att hennes dubbla stolar redan har granskats, av kulturrådets egen jurist.

- I dag förstod jag att vår jurist har tittat på det här, och inte heller ansett att det är jäv."

"Att det var just Sverigedemokraterna som ifrågasatte Brunnbergs uppdrag hos en tidning som granskar främlingsfientlighet och rasism – och som har granskat Sverigedemokraterna vid flera tillfällen – det vill inte Kerstin Brunnberg diskutera.

– Det skiter jag i. Deras fråga är relevant och ska tas på allvar. Jag tycker att det är hälsosamt och viktigt att den här frågan kommer upp."

Vi får väl se om det blir en utredning och något kommer fram. Men det här känns inte direkt som en stor nyhet eller "gate" - när jag googlade "expogate" var detta fjärde resultatet och de två första var tyska.

EDIT: För övrigt måste det här vara årets lamaste "avslöjande" med tanke på att det är offentliga uppgifter som inte har dolts på något sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

och älskar sd.

Du har ingen jävla aning om vart jag står politiskt. Du fick troligen moralpanik för att jag kritiserade Expo. Visst jag har vissa likheter med SD. Precis som SD så är jag kritisk till svensk invandringspolitik. En annan likhet är att jag är emot EU. Det betyder dock inte att jag älskar SD. Saker som skiljer mig från SD är tex att jag vill legalisera cannabis, skrota monarkin och inte utöka kärnkraften. Det finns en hel del som jag och SD inte håller med varandra om.


   
SvaraCitera

Homer:

Saker som skiljer mig från SD är tex att jag vill legalisera cannabis, skrota monarkin och inte utöka kärnkraften.

[crazy]

skillnaden e att du e femton asså peace


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homer:

Du har ingen jävla aning om vart jag står politiskt. Du fick troligen moralpanik för att jag kritiserade Expo.

eller för att du bara postar tardigheter. jag menar du är ju inte direkt världsbäst på källkritik, för att göra århundradets underdrift.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är beklagligt, men tidningen är inte sämre för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cykeldöden:

Well, det här verkar ju vara en ganska liten nyhet, särskilt i jämförelse med de massiva scoop som expo gjort.För att ge lite annan referensgrund än nazistsidor och deras återberättare, "- Det är en speciell referensgrupp som tar fram förslag på tidningar som ska få stöd, och beslutet tas av kulturrådets generaldirektör. Expo har fått stöd av Kulturrådet i många år och jag har inte deltagit i några sådana beslut, säger hon.// Och i dag har hon fått veta att hennes dubbla stolar redan har granskats, av kulturrådets egen jurist.- I dag förstod jag att vår jurist har tittat på det här, och inte heller ansett att det är jäv.""Att det var just Sverigedemokraterna som ifrågasatte Brunnbergs uppdrag hos en tidning som granskar främlingsfientlighet och rasism – och som har granskat Sverigedemokraterna vid flera tillfällen – det vill inte Kerstin Brunnberg diskutera.– Det skiter jag i. Deras fråga är relevant och ska tas på allvar. Jag tycker att det är hälsosamt och viktigt att den här frågan kommer upp."Vi får väl se om det blir en utredning och något kommer fram. det här känns inte direkt som en stor nyhet eller "gate" - när jag googlade "expogate" var detta fjärde resultatet och de två första var tyska.EDIT: För övrigt måste det här vara årets lamaste "avslöjande" med tanke på att det är offentliga uppgifter som inte har dolts på något sätt.

Men kolla är det inte min bästa kompis cykeldöden igen [smile] Tycker att Kenneth Ahlborn kom med ett vettigt svar:

"Vem som helst, inklusive Brunnberg och alla medier, begriper att det är ögonbrynshöjande att chefen för Kulturrådet sitter i en styrelse för en tidning som söker och får 400 000 från – Kulturrådet. Skitsamma om hon inte personligen delar ut pengarna, hon är chef för dem som gör det. Därtill gäller det en tidning som knappast kan kalla sig en kulturtidskrift utan att rodna”


   
SvaraCitera

Homer:

Därtill gäller det en tidning som knappast kan kalla sig en kulturtidskrift utan att rodna”

varför


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

varför

Hyfsat partiska.


   
SvaraCitera