Aviseringar
Rensa alla

extensions - tillbehör, frisyrhjälp??


Ämnesstartare

Jag har haft extensions (löshår) i ca. 3 år nu.. jag kör på clips.. äkta hår.. men efter ca 3 veckor blir kvaliten på håret kasst.. är det nån av er som vet något medel eller produkt man kan lägga i håret för att det ska bli sådär silkeslent igen och inte så trassligt :/

och om någon vill så får ni gärna berätta om snygga frisyrer som ni gör med era extensions, posta gärna bilder 🙂

och ni killar, vad tycker ni om extensions egentligen?
kan tänka mig att det inte är så mysigt och känna fästerna i huvvet på en brud [n]

bring it on!

riktigt dåliga extensions, som syns på bilden. ajajaj!

bad ext.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

moyi:

Jag har haft extensions (löshår) i ca. 3 år nu..

Borde inte håret, eh, vuxit rätt mycket under den tiden? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har haft extensions (löshår) i ca. 3 år nu.. jag kör på clips.. äkta hår.. men efter ca 3 veckor blir kvaliten på håret kasst.. är det nån av er som vet något medel eller produkt man kan lägga i håret för att det ska bli sådär silkeslent igen och inte så trassligt :/

alltså vars köper du dina extensions eftersom mina funkar utmärkt och har haft mer än ett halvår utan spec grejer och de är perfekt


   
SvaraCitera

moyi:

i ca. 3 år nu

Borde inte ditt riktiga hår ha växt ut nog mycket så du kan skippa extensions då?

moyi:

efter ca 3 veckor blir kvaliten på håret kasst

Sluta använd löshår eller införskaffa någon silkesgivande produkt, typ silkesdroppar


   
SvaraCitera

extentions är fult och verkar bara vara omständigt och dyrt.


   
SvaraCitera

hejsan! jag bestämde mig efter en tid att skaffa löshår ( som många andra) och ville också köra på clips! 🙂 beställde ett remyhår men det trasslar sig också rätt mycket.. (är inne på min andra vecka) inte överdrivet mycket men en dag när jag hade råkat trassla till det gjorde de att topparna blev riktigt risiga efteråt, och blev bara värre och värre. så nu har jag klippt det och hoppas på bättre resultat veckan framöver, hoppas att det inte är ett skithår jag har köpt..!

men jag har samma frågor som du, som du inte heller fått svar på... VAD för produkter ska man använda??

Som ett litet svar kan jag ge att jag läste att du skall inte tvätta det så ofta, knappt alls. Och ska du göra de så använd alltid balsam för att återställa fuktbalansen, samt gör hårinpackningar lagom ofta.... =)


   
SvaraCitera

nåååågon som kan svara lr?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eriico:

Som ett litet svar kan jag ge att jag läste att du skall inte tvätta det så ofta, knappt alls. Och ska du göra de så använd alltid balsam för att återställa fuktbalansen, samt gör hårinpackningar lagom ofta.... =)

balsammetoden, www.lockig.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera