Aviseringar
Rensa alla

Extern hårddisk...


Ämnesstartare

Har problem med min externa.. Den har slutat fungera helt enkelt, eller rättare, det går inte att få åtkomst till innehållet.
Den dyker inte upp under fliken "hårddiskar", men den dyker däremot upp under säker borttagning av maskinvara, vilket jag finner ganska besynnerligt.
Någon som vet vad felet kan vara? Själv misstänker jag glapp i kontakten, eller möjligen att den kraschat, men om så vore fallet, borde den väll ändå dyka upp under "hårddiskar"?...

Uppskattar all hjälp desto mer eftersom jag är i stort behov av alla filmer och tv-serier som finns lagrade i den... En hel veckas semester i skåne kan bitvis bli ganska långtråkig [tired]


   
Citera

Har exakt samma problem, så vore oerhört tacksam för svar!

Misstänker att det är kört thou [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tomtefar:

Har exakt samma problem

Fan vad all teknik måste krångla, kan de inte göra skiten oförstörbar när de tillverkar den? Så mycket borde man i alla fall kunna förvänta sig [mad]


   
SvaraCitera

Rejmond D Röjter:

Så mycket borde man i alla fall kunna förvänta sig

Då skulle dem inte kunna sälja mer skit i längden! It's all about buisness!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Woho:


   
SvaraCitera

Ha hårddisken inkopplad.

Pröva sedan att gå på Start>Högerklicka på Den här datorn/Computer>Hantera/Manage>Diskhanteraren/Disk Management.

Där ser du alla hårddiskar och optiska läsare som är inkopplade... Det skulle kunna vara så att du hittar den där, men inte på det vanliga sättet, kolla då så att inte disken är "Offline" eller liknande, varit med om ett par gånger att den slutar att synas i Windows, men hittas där och går att "aktivera" igen.

Annars kan du ju alltid prova med en annan usb-kabel.
Sista eventuella lösningen är väll att du skruvar/våldtar upp skalet, och kopplar in hårddisken direkt i datorn...

[y]


   
SvaraCitera