Aviseringar
Rensa alla

Extra Jobb


HugoHertz:
Hej!
Jag är en kille på 14 år (blir 15 2017) som vill tjäna pengar. Har tidigare sålt Jultidningar och klipp gräs men känner att jag vill gå vidare (inte dela ut reklam). Vad är de bästa jobben för t.ex. helger för att tjäna ihop en slant? 
Jag är väldigt intresserad av hotellbranschen & resor men även samhällsintresserad. 

Hej HugoHertz!
Jag rekommenderar dig att söka en tjänst som behovare i en matbutik. Där kan du jobba helger samt kvällar och arbeta med att plocka upp matvaror i butiken. Det är inte det roligaste jobbet men det är pengar in och det ser bra ut på CV:t när du söker andra jobb senare. Vi ska inte heller glömma att många butiker är intresserade av att anställa sådana i din ålder eftersom att det är billigt för butiken. Skriv ett schysst CV och lämna in på några butiker så som ICA, Konsum, Hemköp, osv. 

Jag är medveten om att du inte ville ha förslag på reklamarbeten men jag tog upp det här ändå... Är du inte intresserad så skippa till slutet av inlägget.
Ett annat tips är att söka jobb hos Svensk Direktreklam (sdr.se) där du får syssla med att blada reklam och gå/cykla och dela ut reklam till olika områden under helger. Det kan ge dig någon tusenlapp i månaden men viktigt att tillägga är att det är ett oerhört slitigt jobb för så lite pengar. Men återigen, är du driven och intresserad av lite extrapengar så är detta absolut en bra grej att prova på.

Checka även in denna sida som kan vara nyttig för dig som snart 15-åring.  http://ung.lo.se/pa-jobbet/fatt-jobbet/arbetsregler-for-dig-under-18-ar/du-ar-mellan-13-och-15-ar/

Lycka till med jobbsökandet!


   
SvaraCitera