Aviseringar
Rensa alla

extrajobb 15 år


lacostekrokodilen:

skojaru+ 260 spänn för 15 mins promenad till papperscontainern o slänga skiten. ger en timlön på 1050 kr

Så i ditt antsällningskontrakt stod att du skulle slänga reklamen i en container? [tired]

Du borde verkligen inte kalla dig liberal.


   
SvaraCitera

Zwift:

Så i ditt antsällningskontrakt stod att du skulle slänga reklamen i en container?

nope, men orka dela ut tidningar, tjänar mer på day trada[tired]


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

nope, men orka dela ut tidningar, tjänar mer på day trada

Zwift:

Du borde verkligen inte kalla dig liberal.


   
SvaraCitera

Zwift:

Du borde verkligen inte kalla dig liberal

ser inte hur du tänker där. är ju företagets ansvar att jag jobbar. för en högre lön skulle jag rimligtvis dela ut skiten, sen fick jag sparken, en risk jag var villig att ta.


   
SvaraCitera

dem har kontrollanter i varje kvarter dvs ensamma människor som tar emot samtal från SDR


   
SvaraCitera

eroh:

dem har kontrollanter i varje kvarter dvs ensamma människor som tar emot samtal från SDR

jag krängde minst 1 000 spänn från SDR


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

ser inte hur du tänker där. är ju företagets ansvar att jag jobbar. för en högre lön skulle jag rimligtvis dela ut skiten, sen fick jag sparken, en risk jag var villig att ta.

Liberalism bygger på rättigheter, ett kontrakt grundar ett rättsförhållande mellan två parter. Att bryta mot dessa rättigheter och att anse att det är företagets ansvar att se till att du inte kränker avtalet är att spotta liberalismen i ansiktet.


   
SvaraCitera

Zwift:

Liberalism bygger på rättigheter

nej, liberalism bygger på individens frihet.

Zwift:

Att bryta mot dessa rättigheter och att anse att det är företagets ansvar att se till att du inte kränker avtalet

vad för rättighet? rättigheten att jobba?

vaddå för rättighet? rättigheten att bryta ett kontrakt? finns ingen rättighet som säger att du inte får göra det. vafan pratar du om ens? vad är en rättighet?

tror du blandat ihop modern konservatism och liberalism. om jag inte delar ut reklam så inskränker jag inte individens frihet hos ngn.

dessutom står det i avtalet att om jag inte genomför arbetet så får jag sparken, jag fick ju sparken o har därav fullgjort min del av avtalet.


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

nej, liberalism bygger på individens frihet.

Nej, frihet är en av de rättigheter som liberalismen bygger på.

Jag förstår mig verkligen inte på er som förespråkar liberalism men samtidigt förnekar de rättigheter som den bygger på. Du borde läsa Rand.

lacostekrokodilen:

vaddå för rättighet? rättigheten att bryta ett kontrakt? finns ingen rättighet som säger att du inte får göra det. vafan pratar du om ens? vad är en rättighet?

http://aynrandlexicon.com/lexicon/individual_rights.html

lacostekrokodilen:

dessutom står det i avtalet att om jag inte genomför arbetet så får jag sparken, jag fick ju sparken o har därav fullgjort min del av avtalet.

Nej det gör det inte, det står däremot att du förbinder dig att genomföra ett visst arbete och att företaget ska betala dig en viss summa för det.

Är så jävla trött på alla ungar som kallar sig liberaler för att de tror att liberalismen skulle ge dem rätten att bete sig hur svinigt som helst.


   
SvaraCitera

maximels:

kan ni hjälpa mig med vad man kan jobba med när man är 15 år

Svensk Tidningsbud, bra lön. [y]

Men du kommer att inte kunna sova på nätterna [sad]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera