Aviseringar
Rensa alla

Extrajobb


Ämnesstartare

Eyy, det står helt blankt i huvudet för mig så tänker att jag kollar här om någon av er kan komma på nå bra. Jag jobbar extra atm men är inte helt bekväm med arbetsplatsen/formen, så började fundera på alternativ. Och visserligen finns alla tusentals miljoners olika affärer, restauranger och dylikt, men det jag försöker komma på är nått annat jobb (annan bransch alltså) där man kan jobba extra. Lär väll antagligen vara okvalificerat så också (p.s. är 19, pluggar gymnasiet och har +1 års erfarenhet i butik)


   
Citera

novasans:
Eyy, det står helt blankt i huvudet för mig så tänker att jag kollar här om någon av er kan komma på nå bra. Jag jobbar extra atm men är inte helt bekväm med arbetsplatsen/formen, så började fundera på alternativ. Och visserligen finns alla tusentals miljoners olika affärer, restauranger och dylikt, men det jag försöker komma på är nått annat jobb (annan bransch alltså) där man kan jobba extra. Lär väll antagligen vara okvalificerat så också (p.s. är 19, pluggar gymnasiet och har +1 års erfarenhet i butik)

Undersköterska kanske?


   
SvaraCitera
seasaw

brevbärare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inom vården behövs det alltid folk.


   
SvaraCitera

du kan jobba istället för mig typ som idag, fast du har ju nog ingen utbildning i industrin så de va inget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarab00:

Undersköterska kanske?

aristoteles:
Inom vården behövs det alltid folk.

Behövs de inte någon särskild utbildning för det? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seasaw:
brevbärare!

Usch nej, det var ett av mina första jobb. Skitjobb för skitlön, plus att de slukade alla mina helger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:
du kan jobba istället för mig typ som idag, fast du har ju nog ingen utbildning i industrin så de va inget

Haha nja, pluggat sam-beteende å tror inte ja skulle göra så mkt nytta inom industri då


   
SvaraCitera

Min mamma jobbade som undersköterska i ett par år tills hon bytte jobb. Hon hade ingen utbildning till det och hon var arbetslös på den tiden och hennes väninna som jobbade som undersköterska sa att dom behövde personal och då fick hon jobbet. Tror ändå inte man behöver gå i högskola eller universitet för att kunna bli undersköterska, därför att det ända du ska göra med dom äldre är att mata, kanske gå ut med dom ifall dom orkar gå. Senare på kvällen ska du fixa dom till sängs. Min mamma hade alltid någon med sig så dom fick åka runt i en bil o besöka de äldre. Har du egen bil får du extra tillägg men om du har körkort får du låna företagets bil. 


   
SvaraCitera

novasans:

Haha nja, pluggat sam-beteende å tror inte ja skulle göra så mkt nytta inom industri då

nae 🙂 kontor kanske? vet inte ens va som finns inom samhäll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plus är om tipsen fungerar som nyckelord när man ska söka lediga tjänster på ex blocket jobb Tumme upp


   
SvaraCitera

novasans:

Behövs de inte någon särskild utbildning för det? 

Jag jobbar som timvikarie inom vården(omsorgen då vill säga), ingen utbildning krävs för att vara timvikarie. Vill du däremot ha ett schema måste du ju utbilda dig till undersköterska eller dylikt. Jag tycker det är jättekul, tycker du ska testa iallafall 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KycklingKalkon:

Jag jobbar som timvikarie inom vården(omsorgen då vill säga), ingen utbildning krävs för att vara timvikarie. Vill du däremot ha ett schema måste du ju utbilda dig till undersköterska eller dylikt. Jag tycker det är jättekul, tycker du ska testa iallafall 🙂 

Okey, det låter ju asbra! Pluggar i Uppsala och akademiska sjukhuset där är stort så antar att de säkert behöver folk där 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

novasans:

Okey, det låter ju asbra! Pluggar i Uppsala och akademiska sjukhuset där är stort så antar att de säkert behöver folk där 🙂

Så vitt jag vet krävs det dock utbildning för att få kunna jobba på sjukhuset. Men timvikarie på ett äldreboende går bra Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SKORPIONEN:

Så vitt jag vet krävs det dock utbildning för att få kunna jobba på sjukhuset. Men timvikarie på ett äldreboende går bra Tumme upp

Aha, tänkte omsorg som vadsom där det är människor typ Galen


   
SvaraCitera