Forumet - Extrajobb

Extrajobb

566 0 6
Tjo, jag undrar kort och gott på var man får tag på extrajobb som ungdom? Tänker mig främst läxhjälp, barnvakt eller andra hushållsnära tjänster. Det finns appar som Yepstr, men den är rätt värdelös då ingen använder den i området. Är det bara att skriva i den lokala Facebook-gruppen och hoppas på det bästa?

Hur fungerar det annars med lön, det räknas väl som svartjobb att bara få betalt via Swish typ?

Spana också in:

doctord:
Тема «Различные красивые и веселые рисунки» | Funny rats, Cute rats, Rats

Anmäld för reklam. 

stiftelse: Tjo, jag undrar kort och gott
Det viktigaste är din ålder eftersom det påverkar vilka jobb du kan få.

Är du under 15 skulle jag rekommendera tidningsförsäljning eller liknande, finns så man kan dela ut tidningar på helgen med kollektivavtalslön + dricks. Blev cirka 4000kr när jag höll på för 10-15 år sedan. 

Är du över 15 kan du söka vanliga jobb, handelsjobb (butiker, detaljhandeln etc.) har bra lön för arbete på helger och kvällar. (Dock finns det regler om hur många timmar per vecka du får arbeta). Blir snabbt en hel del cash men kräver att du är stresstålig.

Undvik bemanningsföretag som pesten! Deras chefer ser ut som bilden ovan, likaså dobbel/telefonförsäljning. De utnyttjar ung och billig arbetskraft. 

Lycka till med jobbsökandet!