Aviseringar
Rensa alla

extrajobb studenter?


Ämnesstartare

Som jag förstår det skall det vara rätt lätt för studerande att få jobb. Men vad för jobb kan man få och vart? Ni som studerar och jobbar/jobbat. Vart fick ni tag på jobben och vad var det för något?


   
Citera
Ämnesstartare

ÄR CHEFSREDAKTÖR PÅ FRIA TIDER

DE VILLA HA NÅGON SOM VISSTE HUR MAN STAVADE TILL FRIA TIDER SÅ JAG FICK JOBBET


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

DE VILLA HA NÅGON SOM VISSTE HUR MAN STAVADE TILL FRIA TIDER SÅ JAG FICK JOBBET

[love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

barn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då jag inte får csn skulle jag gärna behöva detta.


   
SvaraCitera
Åtta

Okvalificerade jobb är nog rätt svårt att få, eftersom det är stor konkurrens om dem. Har du någon färdighet (helst dokumenterad) har du bättre chanser.


   
SvaraCitera

om du börjar plugga till högskoleingenjör sen kan du säkert få jobb som "läxhjälpare" sånt är tydligen lätt att bli i stockholm iaf.

hur går studierna förresten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

om du börjar plugga till högskoleingenjör sen kan du säkert få jobb som "läxhjälpare" sånt är tydligen lätt att bli i stockholm iaf.hur går studierna förresten?

Studierna går inte så bra då jag har några pmtentor och får inget csn för att jag. Har inte klarat kurserna. Och busskortet kostar 1125 kr. Jag vet inte vad jag ska göra?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Anura:

Studierna går inte så bra då jag har några pmtentor och får inget csn för att jag. Har inte klarat kurserna. Och busskortet kostar 1125 kr. Jag vet inte vad jag ska göra?

det lät ju inte sådär jättefestligt...
har inte csn låga krav första året man pluggar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

det lät ju inte sådär jättefestligt...
har inte csn låga krav första året man pluggar?

detta är inte första gången jag pluggar :/.


   
SvaraCitera

Anura:

detta är inte första gången jag pluggar :/.

menar på högskola
fast det kanske inte är första gången för dig heller
tips inför framtiden:

sök bidrag för ett helt år i taget, om en termin går dåligt då kan man bättra på från en annan termin+man har längre tid på sig att klara omtentor etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

sök bidrag för ett helt år i taget, om en termin går dåligt då kan man bättra på från en annan termin+man har längre tid på sig att klara omtentor etc

Jo jag vet. Jag vet inte hur jag tänkte. Men man kan väl inte söka för mer än 45 hp?

Vad kan man göra nu :/. Kan man söka stipendie eller vart kan man hitta ersättning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ett par vänner som går sådana där 4-veckor långa bartender-utbildningar i semesterorter utomlands.. Kan nog vara lite olika, men utbildningen min bästaste bästis går kostar 13k, för det ingår boende och resekostnader.. Mat får man punga ut för själv alltså..

Men hade inte det kunnat vara något för dig?? Du lär dig känna trevliga människor samtidigt som du får en solresa på köpet!


   
SvaraCitera

Anura:

Jo jag vet. Jag vet inte hur jag tänkte. Men man kan väl inte söka för mer än 45 hp?

60 hp är ett år, och jo det kan du söka för om du valt någon typ av program etc som håller på minst ett år.
jag söker alltid helårsvis, csn uppmuntrar till och med till det då det blir mindre jobb för dem.

Anura:

Vad kan man göra nu :/. Kan man söka stipendie eller vart kan man hitta ersättning?

jag vet inget bättre än att antingen försöka låna pengar av typ sina föräldrar eller få tag på ett jobb illa kvickt, fast om du behöver pengar till busskort nu så hjälper det ju inte att skaffa ett jobb nu...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

stipendier får man i regel om man är jävligt bra på något och inte om man är kass på något...


   
SvaraCitera