Aviseringar
Rensa alla

F! är inte feminister! !!


Ämnesstartare

Asså vrf säger alla att dom är det? Skeptisk


   
Citera
Ämnesstartare

Radikalfeminister*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm pga radikal jämställdhet existerar ju verkligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loquor:
Mm pga radikal jämställdhet existerar ju verkligen.

menar du att radikalfeminism inte finns?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd:

menar du att radikalfeminism inte finns?

feminism = strävan efter jämlikhet, så isf finns radikaljämlikhet. isf finns radikalantirasism & dyl också.

en hugga kuken av alla män-syn är inte feminism utan har passerat feminism och gått vidare till att hata män istället för en struktur och vissa män. det är en annan sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

feminism = strävan efter jämlikhet, så isf finns radikaljämlikhet. isf finns radikalantirasism & dyl också.

en hugga kuken av alla män-syn är inte feminism utan har passerat feminism och gått vidare till att hata män istället för en struktur och vissa män. det är en annan sak.

Radikalfemism råkar vara en gren inom feminismen och den skiljer sig på vissa sätt ifrån andra grenar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd: menar du att radikalfeminism inte finns?

isola: feminism = strävan efter jämlikhet, så isf finns radikaljämlikhet. isf finns radikalantirasism & dyl också.

en hugga kuken av alla män-syn är inte feminism utan har passerat feminism och gått vidare till att hata män istället för en struktur och vissa män. det är en annan sak.

Radikalfeminism har inget med radikalitet att göra, utan "radikal" härrör här och syftar på latinets ord för "rot", så vad som avses är "rotfeminism."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd:

Radikalfemism råkar vara en gren inom feminismen och den skiljer sig på vissa sätt ifrån andra grenar.

jag är av den åsikten att den inte finns på det sätt du menar. antingen är man feminist eller så är man det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Radikalfeminism har inget med radikalitet att göra, utan "radikal" härrör här och syftar på latinets ord för "rot", så vad som avses är "rotfeminism."

ja, fast hans definition av radikalfeminism är ju någon som är "jättefeministisk och vill hugga av snoppar", vilket är rätt vanligt att folk tror.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

jag är av den åsikten att den inte finns på det sätt du menar. antingen är man feminist eller så är man det inte.

Feminismen är ingen enhetlig ideologi.

isola:

ja, fast hans definition av radikalfeminism är ju någon som är "jättefeministisk och vill hugga av snoppar", vilket är rätt vanligt att folk tror.

Menar du min? När definierade jag radikalfeminism i så fall?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd: enar du min? När definierade jag radikalfeminism i så fall

pga du har uttryckt sådana åsikter tidigare om jag inte missminner mig

feminism är återigen jämlikhet. alla feminister har inte samma åsikter eller samma lösningar, men grunden är alltid densamma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: pga du har uttryckt sådana åsikter tidigare om jag inte missminner mig

Låter inte troligt att jag skulle ha sagt så, om jag nu inte syftat på Solanas-anhängare. Men jag brukar inte komma överrens med personer som kallar sig radikalfeminister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: ja, fast hans definition av radikalfeminism är ju någon som är "jättefeministisk och vill hugga av snoppar", vilket är rätt vanligt att folk tror.

Definitionen är fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Definitionen är fel.

Nej bara han som tolkat ordet annorlunda. Budskapet kommer fram, inget att haka upp sig på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

horungen: Nej

Jo. Att vara nazist är inte att gillat att äta mat i grupp, en fågel är inte en golvläggningsmetod och "radikal" i radikalfeminism har inget med extremitet att göra.


   
SvaraCitera