Aviseringar
Rensa alla

F! 2014


Ämnesstartare

Demises:

Vad med F! är det du tycker är bra? (bara nyfiken, har själv inte bestämt vad jag ska rösta...)

Att de gjort så att alla de övriga partierna för en gångs skull tagit ut feminism/jämställdhet som en viktig fråga och inte bara behandlat den som en fråga som gäller minoriteter. Vill ha in F! i riksdagen men är inte beredd att hålla med i alla deras frågor. Men att ha dem med i bilden skulle få fart på de politiska frågorna. Sen att de har en enligt mig bra syn på främlingsfientlighet, HBTQ-frågor och även miljön. Är du också förstagångsväljare? Rullar ögonen


   
SvaraCitera

feministfittan:

Att de gjort så att alla de övriga partierna för en gångs skull tagit ut feminism/jämställdhet som en viktig fråga och inte bara behandlat den som en fråga som gäller minoriteter. Vill ha in F! i riksdagen men är inte beredd att hålla med i alla deras frågor. Men att ha dem med i bilden skulle få fart på de politiska frågorna. Sen att de har en enligt mig bra syn på främlingsfientlighet, HBTQ-frågor och även miljön. Är du också förstagångsväljare? Rullar ögonen

Jupp, första gången för mig med. Precis som du säger har nog jämställdheten fått mer fokus i och med all uppståndelse kring F! osv...vilket är bra, men jag kommer nog aldrig kunna lägga min röst på F!. Jämställdhet är något alla partier har och personligen framstår F! som ett väldigt extremistiskt parti i mina ögon...tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Demises:

Jupp, första gången för mig med. Precis som du säger har nog jämställdheten fått mer fokus i och med all uppståndelse kring F! osv...vilket är bra, men jag kommer nog aldrig kunna lägga min röst på F!. Jämställdhet är något alla partier har och personligen framstår F! som ett väldigt extremistiskt parti i mina ögon...tyvärr.

Jag hoppas och tror att F! kommer att få en mer strukturerad och utvecklad politik i samband med att de kommer in i riksdagen, och vill gärna rösta in dem. Men vilka frågor tycker du är extrema då?


   
SvaraCitera

Ej sett något arbete mot rasism från F! S håll vilket är synd.  Jag är feminist men ska rösta vänster. 


   
SvaraCitera

feministfittan:

Jag hoppas och tror att F! kommer att få en mer strukturerad och utvecklad politik i samband med att de kommer in i riksdagen, och vill gärna rösta in dem. Men vilka frågor tycker du är extrema då?

image.jpg

Bara ett exempel. Detta är en av punkterna på dagordningen hos Feministiskt forum i Stockholm 10 maj i år....förstår inte alls...har de tänkt att män endast ska vara spermadonatorer? För mig känns det mer som diskriminering mot män än jämställdhet faktiskt. Sen tycker jag bl.a. att tvångskvotering är fel, tycker föräldrar själva har rättighet att bestämma vad som är bäst för deras familj. Sen är det klart att jag håller med om att lika arbete ska ge lika lön, oavsett kön osv -självklart!! 


   
SvaraCitera

Personligen ska jag rösta på KvP. Det enda parti med verkligt kristna värderingar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hans-Peter:
Personligen ska jag rösta på KvP. Det enda parti med verkligt kristna värderingar.

Vad är det för bra med det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Demises:

image.jpg

Bara ett exempel. Detta är en av punkterna på dagordningen hos Feministiskt forum i Stockholm 10 maj i år....förstår inte alls...har de tänkt att män endast ska vara spermadonatorer? För mig känns det mer som diskriminering mot män än jämställdhet faktiskt. Sen tycker jag bl.a. att tvångskvotering är fel, tycker föräldrar själva har rättighet att bestämma vad som är bäst för deras familj. Sen är det klart att jag håller med om att lika arbete ska ge lika lön, oavsett kön osv -självklart!! 

Haha har inte sett det där, det var ju lite töntigt.. som om homosexualitet är ett val. Finns ju frågor som dessa och andra mindre frågor inte jag ställer mig bakom, men jag menar de skillnaderna finns ju inom alla partier. Att kalla sig feminist utan att hålla med alla feminister är ju självklart. Det är ju som att jag även kallar mig för svensk utan att hålla med det alla svenskar tycker. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
Ej sett något arbete mot rasism från F! S håll vilket är synd.  Jag är feminist men ska rösta vänster. 

Tror att jag kommer att rösta på Vänstern i kommuner/landsting mest för att jag bor på landsbyggden, finns mest Kristdemokrater, Centerpartister och Sverigedemokrater här tyvärr.. Och sen på F! i riksdagsvalet. Huvudsaken känns nästan att få bort den borgerliga regeringen.


   
SvaraCitera
mynona

Jag kommer troligen inte att rösta F!, ett regeringsskifte är viktigare än en röst på ett parti som kanske inte kommer in. 


   
SvaraCitera

Hans-Peter:
Personligen ska jag rösta på KvP. Det enda parti med verkligt kristna värderingar.

Kristna väder-partiet? Har gjort en tråd om det!


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

mynona: Jag kommer troligen inte att rösta F!, ett regeringsskifte är viktigare än en röst på ett parti som kanske inte kommer in.

Ifall F! ligger och väger på fyraprocentsspärren är det en bättre strategi att stödrösta på dem.


   
SvaraCitera
Kudhos

Nachac:

Ifall F! ligger och väger på fyraprocentsspärren är det en bättre strategi att stödrösta på dem.

Hon får väl rösta på vad hon vill?


   
SvaraCitera

Kudhos: Hon får väl rösta på vad hon vill?

Hon uttryckte regeringsskifte som högsta aspiration i sin röstning. Kan vi få in F! är det ett helt parti som med största sannolikhet sällar sig till den Rödgröna röran, det var alltså ett råd, inte en åtsägelse.


   
SvaraCitera