Aviseringar
Rensa alla

Få bättre hållning!


Ämnesstartare

Jag har väääldigt dålig hållning. När jag sitter så sitter jag som en ostkrok. Även om jag tänker, sitt rak i ryggen så böjer jag ihop mig efter ett tag.

Jag vill ha bra hållning!!!!!!

Langa era tips om hur man kan få bättre hållning. [bigcheers]


   
Citera
Ämnesstartare

Träna ryggen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sträck på dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du rätar upp dig varje gång du inser att du sitter fel. Efter en månad, eller kanske tidigare om du har tur, kommer din hjärna att ställa in sig på det som är bekvämast och skapar minst belastning för musklerna.

Vi hade en lektion i veckan där vi fick göra det här och jag har fått bättre hållning.

(Du ska tänka på att axlarna ska inte vara för långt bak eller för långt fram, du ska inte svanka och du ska lyfta upp i bakhuvudet som om du hade en tråd där. Inte lyfta bröstkorgen)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det dekadent sa. Träna kroppen så får du bättre hållning. Rygg, mage, ben och allt annat som stabiliserar kroppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

böjman kröjman


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Det dekadent sa. Träna kroppen så får du bättre hållning. Rygg, mage, ben och allt annat som stabiliserar kroppen.

Problemet är att jag inte villl träna på gym och har ingen aning om hur man tränar rygg, mage ben osv :S Löpa, gå, situps och kolövningar kan jag göra [wink]

agitation:

(Du ska tänka på att axlarna ska inte vara för långt bak eller för långt fram, du ska inte svanka och du ska lyfta upp i bakhuvudet som om du hade en tråd där. Inte lyfta bröstkorgen

Thx! [smile][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Taggad:

Problemet är att jag inte villl träna på gym och har ingen aning om hur man tränar rygg, mage ben osv :S Löpa, gå, situps och kolövningar kan jag göra [wink]

Gym är väl lättast, men kan ju springa mycket, boxas, ligga på mage och göra typ "omvända situps" (eller vad det nu heter), osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

omvända situps

Eller bara rygglyft, då man ligger på mage och lyfter ryggen utan att lyfta fötterna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

Eller bara rygglyft, då man ligger på mage och lyfter ryggen utan att lyfta fötterna?

Var det jag mena!

Kan ju också göra chins, hänga i något och dra upp-ner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Kan ju också göra chins, hänga i något och dra upp-ner.

Fast ryggen är ju bra att träna (liksom jämnvikt, eller något) men för hållningen är det magen som är kungen i det hela.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

Fast ryggen är ju bra att träna men för hållningen är det magen som är kungen i det hela.

Nä, då dras man ju framåt ifall man inte tränar ryggen också. Ryggen drar överkropp och axlar bakåt. Men båda behövs ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Nä, då dras man ju framåt ifall man inte tränar ryggen också. Ryggen drar överkropp och axlar bakåt. Men båda behövs ju.

agitation:

(liksom jämnvikt, eller något

Jo men det är ju illa om man inte hade ryggmuskler alls och bara magen, jovisst. Men det är fortfarande magen som har stödet.[tard]

Magmuskler, ryggmuskler, andas med magen och sträck upp i nacken. Ned med axlarna och ställ dig i tredje position!

STARWARSSTRÅLAR KSSSSSCH!

(danslärare)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

Jo men det är ju illa om man inte hade ryggmuskler alls och bara magen, jovisst. Men det är fortfarande magen som har stödet.[tard]

De flesta har ju generellt bättre tränad mage än rygg tycker jag det verkar som. [crazy] Jag fick bra hållning främst när jag tränade upp mina ryggmuskler och det brukar vara det generella tipset för bättre hållning.

agitation:

(danslärare)

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Sitt inte som en cheese noodle.


   
SvaraCitera