Aviseringar
Rensa alla

Få barn att gråta - på skoj


Ämnesstartare

Vad tycker ni om det? Såg ett klipp där barn gråter över att deras föräldrar säger att de ätit upp deras Halloween-godis, såklart skojar de bara men barnen vet inte det. Föräldrarna filmar allting, till och med när barnen gråter.
Finns liknande klipp/scenarion t.ex. att ett barn fått ett kinderägg som visar sig vara ett vanligt ägg. Och gråter.

Tycker ni att det är kul? Tycker ni att det är ok? Vad tycker ni om det?

Ska försöka ta med de flesta tänkbara alternativ men motivera gärna hur ni tänker & varför.

Tkr sj inte det är ok & inte kul på ngt sätt. Blir arg och ledsen när jag ser sådant

För er & trådens skull kan jag, lite snabbt, leta upp liknande klipp:


   
Citera
Ämnesstartare

Åh sådant där... vidrigt. Barn har känslor precis som vuxna och folk ska ge fan i att leka med dem. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lebell: Det är inte kul och inte okej3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Åh sådant där... vidrigt. Barn har känslor precis som vuxna och folk ska ge fan i att leka med dem. 

mm:( särskilt hemskt eftersom barnen inte förstår & är naiva
en vuxen hade kunnat skratta bort det men att barnen känner att de bli filmade & skrattade åt... det sätter nog sina djupa spår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lebell:

mm:( särskilt hemskt eftersom barnen inte förstår & är naiva
en vuxen hade kunnat skratta bort det men att barnen känner att de bli filmade & skrattade åt... det sätter nog sina djupa spår.

ja. vuxna är så korkade ibland. vet att många "passar på" att gosa med sina barn även när de inte vill medan de är små bara för att de inte kan ta sig loss. kräks på sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bror på. Det var "elaka" exempel men finns  videos då ungen börjar stortjuta för att hn blir glad


   
SvaraCitera

Men de får ju godiset sen 🙂 mina föräldrar gjorde något liknande och jag tyckte bara att ett var roligt när jag fick reda på att det var ett skämt 🙂 tycker inte att det är så farligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: "passar på" att gosa med sina barn även när de inte vill medan de är små bara för att de inte kan ta sig loss

samma här usch

Zatzumaz:
Men de får ju godiset sen 🙂 mina föräldrar gjorde något liknande och jag tyckte bara att ett var roligt när jag fick reda på att det var ett skämt 🙂 tycker inte att det är så farligt

vet, många tänker/tycker så men det handlar om att barnet är förkrossat och då är det inte längre chock-reaktionen som är "rolig" (om man nu tkr det) utan att man sitter & garvar åt att barnet gråter. 

Hade du känt likadant om de filmade?

schim:
Bror på. Det var "elaka" exempel men finns  videos då ungen börjar stortjuta för att hn blir glad

Tror inte du menar att ett barn skulle bli glad av att ngn annan ätit upp barnets godis eller ger den ett rått ägg ist för ett kinderägg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo mina föräldrar gjorde också så "skoja" och det va inte kul,kände att jag inte kunde lita på dom då


   
SvaraCitera

lebell: Det är inte kul och inte okej

jag fattar inte hur man kan göra ngt som får ens barn att gråta på skoj, hade sj blivit jätteledsen om jag gjorde mitt barn ledset pga sån skitgrej


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Fullständigt vidrigt beteende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lebell:
Tror inte du menar att ett barn skulle bli glad av att ngn annan ätit upp barnets godis eller ger den ett rått ägg ist för ett kinderägg

schim:
Bror på. Det var "elaka" exempel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim: Det var "elaka" exempel

finns väl inga bra exempel när barnet gråter?
tkr du det är kul när barn gråter? vissa tkr det, jag tkr inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ja. vuxna är så korkade ibland. vet att många "passar på" att gosa med sina barn även när de inte vill medan de är små bara för att de inte kan ta sig loss. kräks på sådant.

Vissa barn tycker att kampen att ta sig loss är rolig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lebell:

finns väl inga bra exempel när barnet gråter?
tkr du det är kul när barn gråter? vissa tkr det, jag tkr inte

schim:
Bror på. Det var "elaka" exempel 

schim:  finns  videos då ungen börjar stortjuta för att hn blir glad

Så det är inte ok om e gråter av lycka? 


   
SvaraCitera