Aviseringar
Rensa alla

Få bort ärr?


Ämnesstartare

Jag skulle behöva hjälp med att få bort ärr som jag har på armen, för jag skäms så mycket över dem och kan inte ens ha på mig kortärmat längre, för att jag är rädd att någon ska se. Det bli ett jättestort problem såklart och jag behöver verkligen, verkligen hjälp

Ärren är kanske en eller två månader gamla, och ser i alla fall ut att vara färdigläkta (fast hur ser man det säkert), och jag är bara 14, så jag kan (och vill) inte göra någon operation

Finns det något man kan göra själv? Eller något bra tips att täcka över?


   
Citera

typ detta finns: http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation....

vet inte hur stor skillnad det gör dock, men tror det hjälper lite.

dock kommer inte ärren försvinna helt, och de kommer synas olika mycket beroende på hur djupa såren var.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns vad jag vet ingen bra behandling mot ärr. man kan tatuera över, både med motiv eller med kroppsfärg, för att maskera dem.

för att täcka är väl enda alternativet att ha kläder liksom?

ärr blir inte färdigläkta på ett par månader, det tar snarare ett par år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade ett stort ärr på armen och ansiktet förra sommaren. Efter några månader var ärren fortfarande stora men det mesta har försvunnit nu. Jag använde inget speciellt undvek mest bara att ustätta ärren för solljus. Kolla hos ditt försäkringsbolag om du kan få skadestånd för ärrret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

just det använd alltid starkaste solskyddsfaktorn på ärret


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidskon:

det finns vad jag vet ingen bra behandling mot ärr. man kan tatuera över, både med motiv eller med kroppsfärg, för att maskera dem.

Joo, men då får jag nog vänta några år ;P

framtidskon:

ör att täcka är väl enda alternativet att ha kläder liksom?

Det jag gör, men det är snart sommar ju, och då ska jag dessutom till varma usa med familjen :/

framtidskon:

ärr blir inte färdigläkta på ett par månader, det tar snarare ett par år.

Jaa, då är det väl bara att vänta då, fast jag har inte märkt någon skillnad på senaste veckorna (fast kanske för att jag är för otålig också :P)

Burger:

Kolla hos ditt försäkringsbolag om du kan få skadestånd för ärrret.

Ah, men de är självvållade, så det kommer nog inte bli så mycket med det 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AvveGC:

Ah, men de är självvållade, så det kommer nog inte bli så mycket med det 😉

Ah, kanske beror på försäkringen, men min kompis fick 24000 kr för ett ärr i ansiktet och då var det en olyckshändelse alltså han ramlade och slog sig. Ångrar att jag inte ansökte om det men jag kanske gör det snart eftersom jag har ett annat ärr som fortfarande syns...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burger:

Ah, kanske beror på försäkringen, men min kompis fick 24000 kr för ett ärr i ansiktet och då var det en olyckshändelse alltså han ramlade och slog sig. Ångrar att jag inte ansökte om det men jag kanske gör det snart eftersom jag har ett annat ärr som fortfarande syns...

Oj, det var ju mycket! Jag tycker du borde kolla med försäkringsbolag om dina ärr, man kan ju i alla fall försöka 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tatuera dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trodde inte att det gick att tatuera över ärr? Det blir väl typ fult? Kanske visserligen beror på hur stora dom är osv. Eller så kanske det bara är jag som inbillat mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finns inget bra sätt att ta bort dem, men bara coolt att va lite ärrig, gå i vilka kläder du vill och känn dig allmänt hardcore och whatever[party]

men annars kan mant täcka över dem ganska bra med concealer/foundation, kombinerat med puder ovanpå. (pudret gör mest så att det inte blir smetigt osv)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

tatuera dig

mnja, det blir oftast bara fult


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

mnja, det blir oftast bara fult

tycker du att min är ful också VA

Bio oil ska funka lite, men vet ej om det gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick pengar för ett ärr jag fick på dagis. (det var en tjock tjej som hette Hanna Larsson som orsakade det, minns det)
Det räknades som vaneprydande. Nu syns det inte om man inte tittar nära under en lampa. Synd att inte Hannas familj fick punga ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

tycker du att min är ful också VA

nää, menar ju om man försöker täcka ärr med tatueringar : P


   
SvaraCitera