Aviseringar
Rensa alla

Få bort bakgrunden på en bild.


Ämnesstartare

Hur gör man för att få bort bakgrunden på en bild?

Alltså, om jag t.ex vill ha bort bakgrunden på denna bild och bara vill att det ska vara helt vitt bakom tjejen, hur gör jag?
Image

Och det ska bli snyggt och inte synas att man redigerat det själv typ.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Shoop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JrL414_3:

Shoop.

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

[confused]

Photoshop haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Photoshop. Forma en bana runt tjejen, gör en markering utav banan och ta sedan bort bakgrunden. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Forma en bana runt tjejen, gör en markering utav banan och ta sedan bort bakgrunden. [y]

Men hur gör man för att det ska se fint ut då? [confused] För det blir väl typ lätt att man inte kan hålla det precis rakt och göra så att varenda lilla hårstrå kommer med, liksom, kolla t.ex bilden, det blir väl typ lätt att det syns att man har "klippt ut" den delen av bilden eller vad man säger. Och det är det jag inte vill. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JrL414_3:

Photoshop haha

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

Men hur gör man för att det ska se fint ut då? [confused]

Det kommer det inte att bli om du bara ska ha en helvit bakgrund. Ljuset kommer att vara helt fel och du kommer troligen att ha små, små bitar av originalbakgrunden kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Det kommer det inte att bli om du bara ska ha en helvit bakgrund. Ljuset kommer att vara helt fel och du kommer troligen att ha små, små bitar av originalbakgrunden kvar.

Okej 🙁 så det går verkligen inte göra på nått annat sätt?
Jag menar, när dom gör till tidningar och sånt, hur fan gör dom då ? [shake] Då blir det ju sådär perfekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frilägga bilder är fan döden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

Jag menar, när dom gör till tidningar och sånt, hur fan gör dom då ? [shake]

Då börjar de vanligtvis med en enfärgad bakgrund redan vid fotograferingen. Dessutom har de lite skills.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Då börjar de vanligtvis med en enfärgad bakgrund redan vid fotograferingen.

Men det är ju inte alltid de fotar själva, som typ i Vecko-Revyn och liknande, då använder de sig ju av bilder som redan finns på t.ex kändisar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

som typ i Vecko-Revyn och liknande, då använder de sig ju av bilder som redan finns på t.ex kändisar

Nu vet inte jag riktigt vad du menar, men jag tror att du menar att de använt sig av typ bilder som paparazis har tagit på kändisar - alltså inte modellfoton? Tja, det är klart att om du har ett väldigt högupplöst foto så kan du manuellt sitta och ta bort så mycket av bakgrunden att det inte syns när det trycks. Sen anpassar de väl ljuset och färgerna så mycket de kan för att det ska matcha resten av bilderna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

e använt sig av typ bilder som paparazis har tagit på kändisar - alltså inte modellfoton?

Ja typ paparazzi-bilder, eller helkroppsbilder på kändisarna för att visa deras "outfits" och så har de tydligen klippt bort bakgrunden för jag har ju sett vissa bilder med bakgrunden, originalet asså.

Nevon:

äldigt högupplöst foto så kan du manuellt sitta och ta bort så mycket av bakgrunden att det inte syns när det trycks. Sen anpassar de väl ljuset och färgerna så mycket de kan för att det ska matcha resten av bilderna.

[sad] Fuskigt.


   
SvaraCitera