Aviseringar
Rensa alla

få bort kol-fläckar?


Ämnesstartare

Visste verkligen inte vart jag skulle skriva den här tråden men ja... nån här borde ha haft detta problem :p

När jag åkte ambulans häromdagen blev jag matad (eller nåt) med kol... när jag vaknade var det svarta fläckar på tröjan, ganska stora.. har väl spytt upp skiten eller nåt, var själv inte vid medvetande. Hursomhelst undrar jag om det går att få bort dessa fläckar på nåt sätt? Har tvättat tröjan en gång å då blektes dom men försvann inte helt 🙁

var min syrras tröja å har inte alls lust att lägga ut flera 100 på en ny, men kanske inte har nåt val??


   
Citera
Ämnesetiketter

vet inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

vet inte

okej


   
SvaraCitera

Nihilisten:

okej

aa


   
SvaraCitera

Har hört att det är kört med fläckar efter att man tvättat [rolleyes]


   
SvaraCitera

http://www.vanish.se/

Deras hemsida ser ju lovande ut... [rolleyes]


   
SvaraCitera

varför blev du matad med kol


   
SvaraCitera

du får tillsätta energi så blandas det med syret i luften och bildar koldioxid.


   
SvaraCitera

Denna tråd borde nog läggas i klädesforumet, om inte din storasyster blir arg och inte vill umgås med förstås, då är det i relationskategorin av forumet den ska ligga. Eller om du behöver ekonomiska råd om hur du ska kunna köpa ny en ny tröja, då är det ju i ekonomidelen. Fast kanske så behöver du råd om hur man söker jobb, så att man inte behöver oroa sig över tröjköp, då är det i jobbdelen den ska ligga.
Mm, svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: får väl lägga den i alla forum då...
enhimmelskdrog: motgift eller ngt.

gud vad jag älskar forumet på um [love]


   
SvaraCitera

Det är ju bara tvätta i tvättmaskin ju [confused] om den inte va vit förstås då kan det nog va svårare


   
SvaraCitera

Nihilisten:

Nihilisten

Nihilisten:

svarta fläckar på tröjan, ganska stora

va e problemet


   
SvaraCitera

Svarta fläckar kommer alltid vara svarta fläckar på tröjan.
Det är kööört


   
SvaraCitera
oktan

Om dom matat någon med kol, så är det oftast för att det ska suga upp gift som man svalt för att sedan ska kräkas upp, exempel spritförgiftning. Prova skura försiktigt med handiskmedel & nagelborste sedan ner i tvättmaskin.


   
SvaraCitera