Aviseringar
Rensa alla

Få bort sång ur låt?


Ämnesstartare

Vet någon hur man kan få bort rösterna, vill alltså bara ha melodin på en låt? Vilket program man kan använda osv?

Jättetacksam för svar! <3
Eller om någon skulle kunna fixa det åt mig? :3


   
Citera
Ämnesstartare

Om du bara har en mp3-fil så "går" det inte.
Dvs. det kan gå, men det blir fan inte bra och det är sjukt omständligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Vilket program man kan använda osv?

Audacity: kolla upp på Youtube, finns instruktioner där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Om du bara har en mp3-fil så "går" det inte.
Dvs. det kan gå, men det blir fan inte bra och det är sjukt omständligt.

Va? 🙁 För liksom, tänkte sjunga den på skolavslutningen men är rösterna kvar i låten är det ju inte lika kul. Och hittar ingen instrumental version då låten är långt ifrån känd, åh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fishie:

Audacity: kolla upp på Youtube, finns instruktioner där.

Okej, ska kolla. Tack. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Va? 🙁 För liksom, tänkte sjunga den på skolavslutningen men är rösterna kvar i låten är det ju inte lika kul. Och hittar ingen instrumental version då låten är långt ifrån känd, åh.

Exakt samma problem som jag hade. Forskade massor i det, har en bekant som hållit på med musik i hela hans liv, men han sa bara att det inte blir bra, så det var typ ingen idé. Men men, det kanske har ändrats nu[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Exakt samma problem som jag hade. Forskade massor i det, har en bekant som hållit på med musik i hela hans liv, men han sa bara att det inte blir bra, så det var typ ingen idé. Men men, det kanske har ändrats nu[smile]

Okej. [sad] Ska försöka iaf. 🙁 Fast har ett till problem, har inte ens låten som MP3-fil utan hittade den på youtube men SKA ha den på något sätt. [mad] Liksom, har ju laddat ner videon från youtube men vet inte hur man får bara låten från videon, men det är ett annat problem. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

bara låten från videon,

Du kan använda ett program som spelar in det som lyssnas på, så att säga.

typ http://www.sharewareplaza.com/Record-Smart-download_24691.html har jag använt med framgång när jag skulle fixa några ringsignaler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

hittade den på youtube

Använd en youtube-mp3-converter grejs.​ http://www.dvdvideosoft.com/downloads/download-free-YouTube-to-Mp3-converter.htm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan man göra sådant i Audacity? Skulle vara skit kul o spela in sin egen röst i t.ex en Sabaton låt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

med framgång när jag skulle fixa några r

fishie:

en youtube-mp3-converter grejs.

Tack. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

För liksom, tänkte sjunga den på skolavslutningen men är rösterna kvar i låten är det ju inte lika kul.

det är väl bättre om du skaffar nån som kompar på typ piano... mkt roligare än nåt digitalt ljud.


   
SvaraCitera
Issen

Om det är en känd låt/band så finns de ofta som instrumentala covers, alltså bättre än vanlig karaoke.


   
SvaraCitera

det går inte.


   
SvaraCitera
edroon

fungerar om du har ett AC97 Audio drivrutiner till ditt ljudkort. då kan du klippa bort röster från ljudet. dvs från allt som kommer från datorn 🙂 lättaste


   
SvaraCitera