Aviseringar
Rensa alla

Få bort sång ur låt?


Kittieh:

Va? 🙁 För liksom, tänkte sjunga den på skolavslutningen

du kanske kan få tag på låten i karaokeversion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minisandra:

det är väl bättre om du skaffar nån som kompar på typ piano... mkt roligare än nåt digitalt ljud.

Jo har också funderat på det, MEN på sången är det bakgrundskör typ, vill egentligen ha kvar det men ta bort själva rösten från hon som sjunger låten om du förstår vad jag menar. Låter bättre då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Om det är en känd låt/band så finns de ofta som instrumentala covers, alltså bättre än vanlig karaoke.

tyvärr är den väldigt okänd, finns endast 1 video på youtube och kan inte hitta nån info om artisten nånstans

CUBIC_Cube:

det går inte.

va inte så negativ va

edroon:

fungerar om du har ett AC97 Audio drivrutiner till ditt ljudkort. då kan du klippa bort röster från ljudet. dvs från allt som kommer från datorn 🙂 lättaste

vet inte om jag har det? kan inget om sånt. 🙁

Lajnowh:

du kanske kan få tag på låten i karaokeversion

den är inte känd öht, och hittade ingen karaokeversion :/


   
SvaraCitera
Issen

Kittieh:

tyvärr är den väldigt okänd, finns endast 1 video på youtube och kan inte hitta nån info om artisten nånstans

Då kan de bli svårt [smile]


   
SvaraCitera
edroon

Kittieh:

vet inte om jag har det? kan inget om sånt. 🙁

Men det finns säkert något program som gör allt detta auto till dig. Mitt sätt är mer manuellt. [smile]


   
SvaraCitera

Kittieh:

va inte så negativ va

men det går helt enkelt inte. det enda jag kan komma på är om du konverterar den till .midi format. laddar ner programmet guitar pro och öppnar midi filen med det programmet sen kan du muta sång spåret. fast då kommer låten vara i .midi format vilket öh är jävligt kefft.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Då kan de bli svårt [smile]

Ja. 🙁 Och jag känner att jag måste sjunga just DEN låten, ingen annan passar min röst lika bra. Jag är väldigt kräsen av mig. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CUBIC_Cube:

men det går helt enkelt inte. det enda jag kan komma på är om du konverterar den till .midi format. laddar ner programmet guitar pro och öppnar midi filen med det programmet sen kan du muta sång spåret. fast då kommer låten vara i .midi format vilket öh är jävligt kefft.

Men andra har ju skrivit att man kan ta bort rösterna via Audacity? [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Men andra har ju skrivit att man kan ta bort rösterna via Audacity? [no-no]

Men det blir inte bra[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken låt är det? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh jag har googlat ett bra tag nu och äntligen hittat en version som är lite av karaokeversion - rösterna är "nedtonade" bara, mycket lägre och nya "kör-röster" är med, i normal hög ton. Så den blir nog bra! Ska sno den, woho.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Men det blir inte bra[sad]

Jo, det är sant prövade alldeles nyss och det funkar, men man kan fortfarande höra att det är röster i bakgrunden, bättre än ingenting dock.


   
SvaraCitera

Kittieh:

Men andra har ju skrivit att man kan ta bort rösterna via Audacity? [no-no]

knappt + på bekostnad av kvalité + sämre ljud på alla instrument


   
SvaraCitera

Kittieh:

Men andra har ju skrivit att man kan ta bort rösterna via Audacity? [no-no]

Ingen expert på området men jag tror man helt sonika tar dom fekvenser sång oftast befinner sig på och klipper bort vilket medför att instrument och ljud som rör sig i samma frekvensomfång också ryker.

Rätta mig gärna om jag har fel.


   
SvaraCitera

Fixa en spektrumanalysator, kontrollera frekvensen på sången, klipp ut frekvensen. Extremt krångligt sätt, kan inte heller garantera ett bra resultat, men i teorin borde det funka..


   
SvaraCitera