Aviseringar
Rensa alla

Få bukt med pormaskarna! Hur?


Ämnesstartare

Hejsan!

Jag är en 20-årig kille som genom åren har haft en relativ problemfri hy. Lite finnar här och där, men inget som stört mig särskilt mycket.

Det senaste året eller två har jag dock fått allt fler pormaskar i pannan. Har ganska många, och det ser ganska knottrigt ut ibland. Vill bli av med skiten, och ber därför ödmjukast om er hjälp!

Vilka produkter ska man använda, och hur ska man använda dom? Hur ofta ska man tvätta ansiktet, och när ska man använda ansiktskräm?

Har testat lite blackhead-remover, peeling osv, men aldrig riktigt hamnat i rutinen. Har testat Aco spotless-vattnet också. Skriv gärna hur jag ska använda sådana produkter för att få en slät och fin hy!

Bilder:


Tusen tack på förhand!


   
Citera
Exner

Ser snarare ut som talgkörtlar än pormaskar. Tror att det är svårt att göra något åt, annan än med bra kost och motion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är inte jätteinne på dom här termerna. Hursomhelst är knottrorna någon millimeter i diameter, och har ett svart öga i mitten.

Om jag klämmer med naglarna ringlar det sig ut en liten orm av något gult, fettigt material. Det är väl pormaskar?

Tränar regelbundet och äter ordentligt. Röker/snusar/dricker inte!

Tack för ditt svar också 🙂


   
SvaraCitera

Oil cleansing method. Det funkar så jävla bra. jävla bra. Det är det enda jag någonsin provat som gett effekt mot min problemhy. Funkar mot både finnar och pormaskar. Och jag gör inte reklam för att sälja någon produkt, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Oil cleansing method. Det funkar så jävla bra. Så jävla bra.

Har kollat upp OCM, och det verkar absolut intressant. Har bestämt mig för att ge det en chans.

Inhandlade Ricinoljan idag på apoteket, och ska köpa solrosoljan senare, första massagen sker ikväll 🙂 Har dock lite frågor:

Hur ofta kör du? Hittar ingen bra info förutom en tjej som säger att hon kör varannan dag. Isf: Hur ska man göra med huden de dagar man inte använder metoden?

Hur ska man egentligen gå till väga när massagen är klar, man tar den varma, våta handduken på ansiktet och låter den svalna, men ska man sen torka av ansiktet, eller låta det vara blött/oljigt? Sen upprepa typ 4 gånger, och då ska oljan vara borta?

Tusen tack för hjälpen 🙂


   
SvaraCitera

Försök att sluta bry dig istället. Mycket lättare så[y]


   
SvaraCitera

Testa blackhead ansiktsmask! Det är min favorit 🙂 


   
SvaraCitera

Dinbrud:
Testa blackhead ansiktsmask! Det är min favorit 🙂 

gulligt att du bumpa den här tråden Hjärta gillar när gamla trådar dyker upp, alltid kul att läsa Glad


   
SvaraCitera

det där är inte pormaskar iaf


   
SvaraCitera

tha blackheads 


   
SvaraCitera

S3ON:
tha blackheads 

"How to get rid of all the blackheads"


   
SvaraCitera

Zerafina:

"How to get rid of all the blackheads"

Ledsen


   
SvaraCitera

S3ON:

Ledsen

Vrf 🙁


   
SvaraCitera

Zerafina:

Vrf 🙁

fett rasistiskt ord imo, borde förbjudas


   
SvaraCitera

läste helt åt skogen fel...........läste otukt med porrblaskor 


   
SvaraCitera