Aviseringar
Rensa alla

Få föräldrarna att laga kalorifattigare mat?


Ämnesstartare

Jag vill bli smal, hur får jag mina föräldrar att laga kalorifattigare mat? Hur ska jag säga det liksom?


   
Citera

"Hej mamma kan du börja laga mat som innehåller mindre kalorier, jag tycker vi borde bli lite hälsosamma!" Tumme upp


   
SvaraCitera

Laga maten själv bara. be dom köpa in vad du behöver Rullar ögonen  annars är det väl enkelt att bara säga att du vill käka kalorifattigare mat och se vad dom tycker om saken(antar att du ska börja träna)


   
SvaraCitera
Turbo

"Fan vad fet du har blivit mamma, kan vi inte börja äta lite hälsosammare i fortsättningen?"


   
SvaraCitera

Om det verkligen är ett problem är det väl bara att äta mindre av maten?


   
SvaraCitera

NiklasW:
Om det verkligen är ett problem är det väl bara att äta mindre av maten?

Nja, då kan det (beroende på vad kosten består av) hända att man får i sig för lite näringsämnen. Då är det oftast bättre att minska ner på de energirika delarna av kosten samtidigt som man äter mer kalorisnål och näringsrik mat. Det kan ju dock vara lite svårt att ge rätt tips då vi knappt har fått någon information av TS.


   
SvaraCitera

Fråga?


   
SvaraCitera

Aldrig fel att själv delta i matlagningen! Kolla in något recept som alla gillar och laga maten tillsammans! 🙂


   
SvaraCitera

Fråga dom. Om dom fortsätter laga fet mat så kan du bara äta mindre än vad du brukar.


   
SvaraCitera