Aviseringar
Rensa alla

Få i sig flourskölj? Tips tack!


Ämnesstartare

Jag har ett litet problem! Min tandläkare sa en gång i tiden åt mig att använda flourskölj och då trodde jag att det dög med vilken sort som helst så jag har kört Listerine nu i något år, men i veckan sa hon åt mig att det dög inte utan jag var tvungen att använda riktiga grejer. Så hon skrev ut någon skit på apoteket åt mig och nu har jag under en veckas tid försökt få i mig den men det går inte.

Hatar smaken utav det där, smakar minttu och det tål jag verkligen inte. Så nu står jag där framför handfatet en kvart varje morgon och kväll och luktar på skiten som ger mig rysningar i hela kroppen. Listerine var ju i alla fall gott!

Så har ni några tips på vad man skulle kunna göra? Eller finns det någon ”äkta” flourskölj som inte smakar så illa? Min tandläkare påstod att det inte fanns det utan hon tyckte jag var löjlig och visst är jag det men jag kan inte rå för det i den här frågan.

Vilka problem man kan ha. [sad]


   
Citera

El Guaje:

Hatar smaken utav det där, smakar minttu och det tål jag verkligen inte.

minttu smakar ju bara mint........ med alkohol [blush]
gör det bara, tänk inte!!! eller testa hålla för näsan [y]


   
SvaraCitera

du vänjer dig! var sådär med oliver, fetaost, möggelost, vin, öl, ost, mjölk i mina dagar men se hur långt jag tagit mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

gör det bara, tänk inte!!! eller testa hålla för näsan [y]

Har försökt att låta bli att tänka utan bara slänga i mig det men när det närmar sig munnen och jag känner lukten så låser det sig. Men att hålla för näsan har jag faktiskt inte testat, det kanske fungerar, ska testa det sen. Tack. 🙂

Lounge fact:

du vänjer dig! var sådär med oliver, fetaost, möggelost, vin, öl, ost, mjölk i mina dagar men se hur långt jag tagit mig

Kan faktiskt tänka mig att man vänjer sig med flourskölj bara jag lyckas tvinga i mig det några gånger men att vänja sig vid oliver? Hur går man till väga då Brrr [shake]


   
SvaraCitera

El Guaje:

Kan faktiskt tänka mig att man vänjer sig med flourskölj bara jag lyckas tvinga i mig det några gånger men att vänja sig vid oliver? Hur går man till väga då Brrr [shake]

Man ba käkar [crazy] fast tål inte de blåa särskilt mycket. Du lyckas nog!


   
SvaraCitera

El Guaje:

smakar minttu

Fan va fort den skulle ta slut [tard]


   
SvaraCitera

Flux? Det är ju helt okej... Jag tuggar annars Flourette tuggummi, man kan tugga det typ ett par gånger om dagen.


   
SvaraCitera

Varför använder du munsköljet förresten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Fan va fort den skulle ta slut [tard]

Haha nej usch. Får dåliga minnen utav minttu och de kommer upp varje gång jag står där vid handfatet. 😛

honolulu:

Flux? Det är ju helt okej... Jag tuggar annars Flourette tuggummi, man kan tugga det typ ett par gånger om dagen.

Ja något sånt heter den. Vidrig är den! Kan man ersätta munskölj med såna tuggummin?

Lounge fact:

Varför använder du munsköljet förresten?

Min tandläkare sa åt mig att göra det. Har typ ett hål vartannat år, vet inte om det är mycket men hon hotade med att det skulle bli dyrt om jag fortsatta så.

Har sån där grej så jag betalar tandvården en gång i månaden. 40:- eller vad det nu är, hon sa att det kunde gå över 100:- inom några år om jag inte skärpte till mig. Så jag tänkte det är bäst att lyda. [shake]


   
SvaraCitera

El Guaje:

nej usch

Mes [no-no]


   
SvaraCitera

El Guaje:

Min tandläkare sa åt mig att göra det. Har typ ett hål vartannat år, vet inte om det är mycket men hon hotade med att det skulle bli dyrt om jag fortsatta så.

Har aldrig haft hål så det är väll rätt mycket. Men är det hälsosamt i längden att använda munskölj? Hört att det förstör det naturliga bakteriefloran i munnen typ


   
SvaraCitera

El Guaje:

Min tandläkare sa en gång i tiden åt mig att använda flourskölj och då trodde jag att det dög med vilken sort som helst så jag har kört Listerine nu i något år, men i veckan sa hon åt mig att det dög inte utan jag var tvungen att använda riktiga grejer.

Är ju skillnad på flour- och munskölj. [no-no]


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Hört att det förstör det naturliga bakteriefloran i munnen typ

Man ska inte använda munsköld med alkohol i iaf. Flourskölj utan alkohol som flux är ingen fara, som jag förstått det.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Man ska inte använda munsköld med alkohol i iaf. Flourskölj utan alkohol som flux är ingen fara, som jag förstått det.

Oki


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Mes [no-no]

Meh! Det är ju mycket hårdare att dricka öl. Fast det skulle jag heller inte vilja ha som munskölj.

Lounge fact:

Men är det hälsosamt i längden att använda munskölj? Hört att det förstör det naturliga bakteriefloran i munnen typ

Vet inte riktigt, har också hört något sånt men jag tror bara det gällde vissa sorter. Typ såna som listerine och SB12. Vanlig flourskölj tror jag inte är någon fara men det kanske. Hoppas nästan det och att de kommer fram till det snart så jag slipper det.

Säkert mitt te-missbruk som orsakar hålen. 7,8 koppar om dagen kanske inte är så bra. 🙁

Edit: Där hann 10 personer säga det innan jag hann göra det!


   
SvaraCitera