Aviseringar
Rensa alla

Få kontakt med någon man inte känner


Ämnesstartare

Hej

Det är såhär att när jag gick i trean på gymnasiet var det en tjej i mitt plugg som jag fick lite ögonkontakt med, dock inte mer än så. Hon är sjukt söt, och jag vill verkligen försöka ta reda på vem hon är. Nu är det iaf så att jag hittat henne på facebook, och ja, nu kan jag helt enkelt inte gå och låtsas att jag inte kan få kontakt med henne, för nu finns ju en möjlighet. Jag har emellertid några frågor, riktade främst till tjejer, men killar får såklart också svara:

1. Hur stalkeraktigt är det att bara adda någon på facebook? Tjejer, vad skulle ni tycka om en random kille (snygg eller "OK") addade er på facebook bara sådär? Hur skulle ni reagera?

2. Om hon nu skulle acceptera min friendsrequest, är min fråga: Vad fan säger man för att inleda en konversation med en tjej man precis addat på facebook? Vad skulle ni tjejer vilja att en kille sa till er om han addade er?

Jag vill ju vara ärlig, och vara mig själv, men jag har en känsla av att jag skulle kunna låta skum om hon inte redan har samma humor som mig, och eftersom hon inte känner mig vet hon kanske inte hur hon ska tolka det jag skriver...

3. Om det visar sig att jag helt enkelt inte kan få iväg ett vettigt meddelande till henne, hur tar jag kontakt med henne annars? Vi har en gemensam kompis, fast den personen är egentligen mina polares polare - jag har bara pratat med henne några få gånger, så jag kan väll egentligen bara fråga henne om hon kan guida mig lite, eller nåt...

Är väldigt tacksam för era svar, behöver verkligen få en spark i baken 0.o


   
Citera

Om du nu ska ta kontakt med total främling skall du ej förneka stalkarbeteende. Mh. Framför dina intentioner.


   
SvaraCitera

Skrämd av en vrist:

Om du nu ska ta kontakt med total främling skall du ej förneka stalkarbeteende. Mh. Framför dina intentioner.

sanning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Det är inte stalkeraktigt. Jag tycker inte det iallafall. Jag skulle bli glad eller nåt antar jag, i och med att du är snygg.

2. Det lättaste är ju att kommentera något intressant och vitisigt. Inte något helt random som typ; haha! Bara för att liksom. Utan något som kan fånga hennes uppmärksamhet dock utan att hon blir helt wtf ställd typ.

3. Jag tycker det lättaste är att festa med personen i fråga. Stöta på varann i dimman. Men mycket ska ju till då.
Ge en liten vink till din komps kompis om denna flickan, så kanske hon nämner det. (Förmodligen, i och med att tjejer pratar om sånt 24-7.)

Lycka till hörru!


   
SvaraCitera

fraulinefrontline:

1. Hur stalkeraktigt är det att bara adda någon på facebook? Tjejer, vad skulle ni tycka om en random kille (snygg eller "OK") addade er på facebook bara sådär? Hur skulle ni reagera?

Om jag visste vem det var och var intresserad själv skulle jag bli glad. Men när "randoms" addar mig blir jag bara trött..

fraulinefrontline:

2. Om hon nu skulle acceptera min friendsrequest, är min fråga: Vad fan säger man för att inleda en konversation med en tjej man precis addat på facebook? Vad skulle ni tjejer vilja att en kille sa till er om han addade er?

Fråga om hon kommer ihåg dig från plugget och fråga ifall allt är bra med henne etc, fråga vad hon gör nu efteråt etc etc. Sen kan du ju helt enkelt säga som det är att du vill träffa henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LisaEnFlikka:

Utan något som kan fånga hennes uppmärksamhet dock utan att hon blir helt wtf ställd typ.

Tack för ditt svar! Om du orkar får du väldigt gärna säga vad du skulle vilja höra om en kille addade dig bara sådär (vi antar att du inte nödvändigtvis tycker att han är ashet, utan snarare "ok", typ normalsnygg)

jag är gud:

Sen kan du ju helt enkelt säga som det är att du vill träffa henne.

Du tror inte att det är lite väl pushigt? Personligen skulle jag nog banga om någon kom och frågade ut mig på en dejt bara sådär, även om hon var snygg.

ennie:

Skrämd av en vrist: Om du nu ska ta kontakt med total främling skall du ej förneka stalkarbeteende. Mh. Framför dina intentioner.
sanning

Nej, men man behöver ju inte inleda med "Jag letade upp dig på facebook för att jag tycker att du är söt". Du kanske tycker det, men jag tycker det är lite väl rättframt


   
SvaraCitera

fraulinefrontline:

Du tror inte att det är lite väl pushigt? Personligen skulle jag nog banga om någon kom och frågade ut mig på en dejt bara sådär, även om hon var snygg.

Om jag gillade personen eller skulle tro att jag kunde göra det skulle jag inte banga..


   
SvaraCitera

Du har riktigt bra möjligheter hära!

1. Du säger att ni hälsat ett par gånger, men jag vet inte egentligen hur bra ni känner varandra. Jag säger FÖRST lär känna henne bättre in reality SEN adda henne på facebook. Facebook komplicerar bara och det blir lätt så att man blir stalker-aktig.

2. Det är här det komplicerade kommer in. Vart går gränsen för att like:a någon, vad är för mycket like:s, för lite. vad ska man skriva? Vänta med facebook.

3. Utnyttja dina kompisar och se till att hamna på samma fest, samma festivalgäng i sommar eller liknande.


   
SvaraCitera

fraulinefrontline:

Du tror inte att det är lite väl pushigt? Personligen skulle jag nog banga om någon kom och frågade ut mig på en dejt bara sådär, även om hon var snygg.

En lågstadiekompis, som jag inte sett på över 5 år, addade mig på fb en gång, jag accepterade, samma dag började vi konversera i fb-chatten, dagen därpå - från ingenstans - så frågade han ut mig, i fb-mail.

EJ att rekommendera. Jag blev helt ba "va?" Skrämmer iväg vilken tjej som helst.


   
SvaraCitera

jag har gjort det några ggr, precis som du säger man har fått lite ögonkontakt osv i skolan kanske. Jag brukar få igång konversationen så här när jag lagt till dom: "Nä men tjena, det är ju du från "skolan/random ställe/var ni setts"! Sen äre möte så snabbt IRl som gäller personligen för mig iaf. Sen kan du ju börja hälsa i skolan osv å dra det vidare därifrån när du brutit första isen så att säga.

Kör på nu för fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

louie:

Du säger att ni hälsat ett par gånger

Va? Nej, vi har ALDRIG hälsat, vi har haft ÖGONKONTAKT. Du vet, klassikern; man håller ögonkontakt några sekunder varje gång man ser varandra i skolan, men ingen vågar gå fram och inleda en konversation. Nu var det ju ett tag sen jag tog studenten, så jag ser henne aldrig mer =/

ADRENALIN:

Sen kan du ju börja hälsa i skolan osv å dra det vidare därifrån när du brutit första isen så att säga.

Går tyvärr inte i samma skola längre, jag har gått ut, och hon går kvar, så jag träffar henne aldrig på så sätt.

ADRENALIN:

Sen äre möte så snabbt IRl som gäller personligen för mig iaf.

Tror hon är utomlands några månader, så jag kan tyvärr inte träffa henne så heller....Vilket jävla läge det här är, haha XD


   
SvaraCitera

fraulinefrontline:

Va? Nej, vi har ALDRIG hälsat,

Jaha, nähä, vet inte vad jag fick det ifrån. Nä då skulle jag definitivt råda att lära känna henne bättre in reality innan du addar henne på facebook.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

louie:

Nä då skulle jag definitivt råda att lära känna henne bättre in reality innan du addar henne på facebook.

Fan vad illa, hade hoppats på att alla skulle säga motsatsen [crazy]


   
SvaraCitera

haha sånt där sysslade jag också med...när jag var 15![wink][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

haha sånt där sysslade jag också med...när jag var 15!

Vad gör du nu då? Lyssnar på Justin Timberlake och gråter? [wink]


   
SvaraCitera