Aviseringar
Rensa alla

Få magrutor


Doniko
Ämnesstartare

Tja

Jag har börjat gymma sedan 2 månader tillbaka och börjar se lite resultat på magen, jag kan känna mina magrutor och om jag liksom böjer på ryggen så syns dom men dom blir inte synliga på samma sätt när jag inte spänner. När jag sitter lite lågt så syns dom men sedan under naveln så kan man se lite fett och då undrar jag om man ska träna mage eftersom jag har ju redan ''magrutor'' eller ska man bara springa bort fettet där ner så syns dom?


   
Citera


Doniko
: Tja

Jag har börjat gymma sedan 2 månader tillbaka och börjar se lite resultat på magen, jag kan känna mina magrutor och om jag liksom böjer på ryggen så syns dom men dom blir inte synliga på samma sätt när jag inte spänner. När jag sitter lite lågt så syns dom men sedan under naveln så kan man se lite fett och då undrar jag om man ska träna mage eftersom jag har ju redan ''magrutor'' eller ska man bara springa bort fettet där ner så syns dom?

Du kan träna magen hur mycket du vill, men om du inte får bort lite av underhudsfettet så kommer dem aldrig synas. Det bästa sätet att sköta det på är en bra diet.


   
SvaraCitera

Är det så jävla viktigt att de ska synas, då?


   
SvaraCitera
Kudhos

ALLA har magrutor. Det är muskler som alla har. 

Men för att få synliga magrutor krävs det att man tränar magen/bål/core regelbundet. För att få stora magmuskler måste du tränar med motstånd, sit-ups är inte att rekommendera. 

Sen krävs det att ha lågt % kroppsfett. Detta får man genom att äta rätt. Högt med protein, lågt på fett och kolhydrater. 

Men du kan springa hur mycket du vill och ändå ha dåligt resultat. Detta är för att dina muskler är inte stora nog att ge den där utstickande looken. Jag var nere på 10% kroppsfett och hade bara synliga magmuskler efter träning. Detta var helt enkelt för att jag hade inte stora muskler nog. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Sen är det värt att nämna att magrutor är bara magrutor. Det kan hjälpa med självförtroendet lite men om du är smal med magrutor så är du bara smal. Vilket är inte imponerande. 


   
SvaraCitera

......


   
SvaraCitera

Börja löpträna, se här 1421085345460.jpg


   
SvaraCitera
Doniko
Ämnesstartare

Kudhos:
Sen är det värt att nämna att magrutor är bara magrutor. Det kan hjälpa med självförtroendet lite men om du är smal med magrutor så är du bara smal. Vilket är inte imponerande. 

Det är lite fett som är på de nedre magmusklerna de övre så syns det därför vill jag att det ska synas. Vet du någon diet? ska jag börja löpa?


   
SvaraCitera
Kudhos

Doniko:

Det är lite fett som är på de nedre magmusklerna de övre så syns det därför vill jag att det ska synas. Vet du någon diet? ska jag börja löpa?

Den nedre delen är den svåraste delen att få bort fett fårn. Det finns ingen diet, det finns inget annat än att ha starka magmuskler och lågt % kroppsfett. Det kan att få genom att äta rätt och träna rätt. 

Men jag repeterar, magrutor är inte viktigt. Och det ska inte vara ett redskap för att få folk att gilla dig. För någon som gillar dig för din kropp enbart än ingen bra person. 

Om du vill ha magrutor för dig själv så får du försöka träna länge och äta rätt. Det finns inga genvägar.


   
SvaraCitera