Aviseringar
Rensa alla

få mens tidigare


Ämnesstartare

Jag tar neovletta 28 p-piller och jag vet att man kan skjuta på mensen genom att fortsätta med hormonpillrena. Men funkar det att få sin mens tidigare? Att man alltså hoppar direkt till sockerpillrena.
Jag insåg nu att det nog inte funkar så?


   
Citera

jag har bara provat ett par dar tidigare.kroppen är ju van med 3 veckor imellan och vanligen d utan piller oxå,så d blir nog svårt om du ska ta en vecka innan,fast ändå,när man börjar äta p-piller så får man ju typ 2 fria veckor och mens igen,kanske går.


   
SvaraCitera

om du slutar äta p-pillrena så får du ju mens. så jo det funkar så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bilderna:

Att man alltså hoppar direkt till sockerpillrena.

SPiDERMANNEN:

om du slutar äta p-pillrena så får du ju mens.

preics.

Fast att man äter sockerpillerna är ju för att man ska kunna hålla "räkningen" tills man ska käka hormonpillerna igen. Själv struntade jag i att käka sockerpillerna, bara onödigt med massa socker...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

om du slutar äta p-pillrena så får du ju mens. så jo det funkar så.

jaha vad bra! jag täntke att det alltid är 3 veckor mellan varje menstruation, även fast man inte äter pillrena
men va bra, då kan jag alltså flytta fram mensen några dagar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

Fast att man äter sockerpillerna är ju för att man ska kunna hålla "räkningen" tills man ska käka hormonpillerna igen. Själv struntade jag i att käka sockerpillerna, bara onödigt med massa socker...

jo jag vet. jag skrev så bara för att förklara bättre 😛


   
SvaraCitera

Jag tror, för jag vet inte, att det är en dum idé att avbryta behandlingen en vecka tidigare. Du ska äta tabletter i tre veckor och göra uppehåll i en. Men ring UM och hör efter för säkerhets skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helena NÄTVANDRARNA:

Jag tror, för jag vet inte, att det är en dum idé att avbryta behandlingen en vecka tidigare. Du ska äta tabletter i tre veckor och göra uppehåll i en. Men ring UM och hör efter för säkerhets skull.

okej. fast det är bara 3 dagar tidigare. och nu har jag redan börjat hoppa över hormonpiller. så vi får se hur det går helt enkelt 🙂


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera