Aviseringar
Rensa alla

Få nya vänner / flickvän


Ämnesstartare

Tja, det är såhär att jag började gymnasiet förra veckan, och i högstadiet var jag inte så populär/social mot andra, om man säger så... Och nu när jag börjat gymnasiet så känns det som om jag redan fått stämpeln opopulär, eftersom majoriteten i min gymnaiseskola har gått i samma högstadieskola som jag. Så jag vill verkligen bryta de tankarna och istället visa framfötterna, men jag vet inte hur? Jag vill lära känna folk som jag egentligen borde ha lärt känna för länge sedan, men jag fattar inte... kan ju inte bara gå fram till någon och bah "tja, hur är läget?" för då framstår man ju som värsta UFO:t. Även mitt intresse för att hitta en flickvän har ökat, jag vill träffa någon som jag kan känna närhet och glädje med liksom, men jag fattar inte hur... I min nya klass finns en tjej som jag snackat med lite, men grejen är den att alla andra killar som hon känner redan har flera års "försprång", eftersom de kännt henne i flera år innan jag ens vågade fråga henne vad klockan var... Och visst, när hon och jag är ensamma så kan jag snacka, men så fort någon annan hon känner kommer så blir jag tyst som en mus! 🙁

1) Hur är man egentligen social, när ska man säga vad?
2) Hur visar man på något diskret sätt att man är intresserad av en tjej?
3) Några tips på hur man skaffar bättre självförtroende?

Jag vet att detta kan vara lite luddigt men alla (seriösa) tips uppskattas! [y]


   
Citera

Tjalägetbrasjälv är inte genuint.


   
SvaraCitera

En gång opopulär, alltid opopulär.
Kan du inte reglerna?


   
SvaraCitera

Snacka mycket, var snäll och le, var glad!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Art deco:

Tjalägetbrasjälv är inte genuint.

hejkattunge:

En gång opopulär, alltid opopulär.
Kan du inte reglerna?

Men fan va ni var positiva då. [shake]


   
SvaraCitera

1, avreggistrera från UM.
2, skriv av resten av den här listan
3, stäng av datorn.
4, släng datorn i random badkar fyllt med vatten/från hög byggnad/ställ på järnväg/whatever
5, dra på dig gulddojjorna
6, dansa ut på stan/in på skolan och älska allt och alla

[y]

Det mesta tror jag hänger på att du inte får vara normal. VAR ALDRIG NORMAL. Själv har jag dragit mig till dom mest nördiga personer jag lyckats träffa. På både gott och ont. Dom tror att jag är nerknarkad som fan hela tiden, dock så är dom jävligt schysta och har najs humor. Träffa just DIN subgrupp idag!

Och komihåg. Älska mer, kriga mindre. Peace.

Ta det lugnt - det bygger sig. [smile]


   
SvaraCitera

är det på den nivån så är det obotligt tyvärr


   
SvaraCitera

Katz:

Men fan va ni var positiva då. [shake]

Fråga om hon skulle vilja träffas utanför skolan på [veckodag här]. Livet vore lite för lätt om man kunde knäppa på fingrarna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar tjejer smarta killar eller? Det är ju väldigt individuellt, men generellt sett?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Katz:

Jag vet att detta kan vara lite luddigt men alla (seriösa) tips uppskattas! [y]

Börja visa framfötterna, om än smått.
Om du är bra på något så använder du dig av det.
Småprata med alla. Hitta gemensamma intressen och åsikter.
Bekräfta alla, så bekräftar dem dig också förhoppningsvis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Katz:

Gillar tjejer smarta killar eller? Det är ju väldigt individuellt, men generellt sett?

Man kan väl inte tycka om någon man anser vara "dum"?
Det säger väl sig självt.

Tjejer blir intresserade av killar som blir bekräftade av alla andra, som har tjejer runt omkring sig, som är duktiga på något eller mycket och är glada. Självförtroende och bekväma, som om dem vore i sitt eget hem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Katz:

2) Hur visar man på något diskret sätt att man är intresserad av en tjej?

Man kan visa sitt intresse på massa sätt.. men fokus ska ligga på att få dem att bli intresserade och visa intresse för Dig, inte tvärtom.

Snacka med dem, var rolig, retas, fråga saker.. kika under toppen av isberget, kanske delar ni någon erfarenhet, åsikt eller dröm?
Glöm inte att anspela på sex eller allmänt visa att du finner dem/tjejen attraktiv - annars blir du bara slussad till "vän-facket".

Visst, vissa tjejer blir iofs intresserade bara av det faktum att någon är intresserad i dem..


   
SvaraCitera

varför bara nöja dej med hitta en flickvän när du skall hitta flera vänner, är du bög eller?[shake]


   
SvaraCitera

Katz:

kan ju inte bara gå fram till någon och bah "tja, hur är läget?

Jo, vad ska man annars göra liksom? Är ju bara börja prata, om dom inte vill prata med dig är det deras förlust och då är det bara hitta någon annan att snacka med.

Art deco:

Tjalägetbrasjälv är inte genuint.

Det är skitsamma, man får fejka lite i början.


   
SvaraCitera

Klorofyl:

Det är skitsamma, man får fejka lite i början.

Funkar på korkade typ.


   
SvaraCitera