Aviseringar
Rensa alla

Få över 1.0 på högskoleprovet?


Ämnesstartare

vad är maxpoängen?? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad är minsta möjliga poäng om man bortser från 0? Hur många frågor/uppgifter finns det totalt, och vilken poäng är maxpoängen? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du pluggar jätte mycket och jätte bra för du kommer att klara det.


   
SvaraCitera

inte gjort det nya, men fick 1,3 eller 1,4 på det gamla, kommer aldrig ihåg, utan någon större träning och med massiv sömnbrist (dock centralstimulanter för att kompensera). vet inte hur man ska vikta resurserna för det nya provet, men för det gamla så kan jag säga att bra lästeknik är kritiskt, det är nog det som de flesta vinner mest på att träna på, då det är rätt enkelt. då fixar man språkliga delen över snitt. vokabulär är också viktigt, men svårt att träna upp på kort notis. gå igenom grunderna på kart- och statistikdelen, det är förmodligen mest uppfärskande av minne som gäller där om du har i alla fall lite koll. gör du det får du antingen över 1,0, eller så har du något slags akademiskt handikapp (jag har, och jag lyckades efter omständigheterna bra, så, go figure).

som sagt mycket mer matte nu än då, så det kan ha ändrats. men om du inte är sämre på matte än snittet så borde det inte göra någon större skillnad, för det är ju lika mycket matte för alla. är du bättre på matte än snittet så borde det vara till din fördel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
eftersom du läst en del matte borde det väl inte vara svårt om du är typ normalbegåvad och tränar på lite test innan

jo de iofs sant. men tänker mer på läs/vokalubär delen osv. som också är svårt.


   
SvaraCitera
time
 time

Skrev 1,25 utan att ha övat alls. Gick igenom några testuppgifter kvällen före, typ. Jag ser inte varför du inte skulle kunna skriva över 1,0 om du övade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fick _nästan_ 1.0 sist utan träning. du är smartare än mig, du kmr klara det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Skrev 1,25 utan att ha övat alls. Gick igenom några testuppgifter kvällen före, typ. Jag ser inte varför du inte skulle kunna skriva över 1,0 om du övade.

var de första gången?


   
SvaraCitera
time
 time

Anura:

var de första gången?

Ja. Nya provet också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
fick _nästan_ 1.0 sist utan träning. du är smartare än mig, du kmr klara det

hahah jag är inte smartare än dig :p Men de var gött 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Ja. Nya provet också.

de ju rätt unikt att få över 1,0 på första gången. de ju över medelpoäng.


   
SvaraCitera
time
 time

Anura: unikt att få över 1,0

Är det verkligen så unikt? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Är det verkligen så unikt? 

jo. om de typ första gången och inte pluggat så mkt :p Men sedan har de väl mycket med hur mycket man läser utöver och har saker fräscht? 


   
SvaraCitera

min kompis fick 1.5 första gången hon gjorde det & har för mig att hon pluggade dagen innan bara


   
SvaraCitera

Anura: de ju rätt unikt att få över 1,0 på första gången. de ju över medelpoäng.

knappast. har iofs inte gjort nya provet, men fick iaf 1,1 på förra trots att jag bara sovit typ 3 timmar och i princip inte tränat innan. vet många andra som fått över medel


   
SvaraCitera