Aviseringar
Rensa alla

Få studiebidrag trots ofärdiga kurser.


Ämnesstartare

Är det någon som har erfarenhet av att lyckas bråka till sig att få studiebidrag (bara bidrag, ej lån) av CSN vid ny utbildning trots att man har en massa oavklarade poäng vid förra?

Läste tidigare en utbildning som var på 120p, men orkade bara läsa klart 61 poäng. Fick dock studiebidrag och lån ett bra tag efter att jag egentligen gett upp pluggandet, men var dum nog att inte säga till CSN utan latade mig ett par månader.

Nu sitter jag med ett jobb som är väldigt dåligt betalt och som jag inte direkt är tillfreds med. Har sökt en del andra jobb som jag inte har fått (dock varit på intervju för ett par stycken), men har kommit fram till att bästa sättet att få ett någorlunda välbetalt jobb och något jag gillar är att börja plugga igen - och den här gången något som jag vet att jag vill syssla med. Förra utbildningen var egentligen mest något som jag hoppade på för att ha något att göra.

Går det att övertyga CSN om att ge mig studiebidrag om jag börjar plugga igen tro? Tänkte så jag åtminstone bara behöver jobba halvtid samtidigt och kan lägga tillräckligt med tid på studierna. Någon som har erfarenhet av detta?


   
Citera
Ämnesstartare

tror du behöver plugga ikapp poäng innan du kan få pengar igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller plugga upp, kanske man säger..... ah du fattar nog


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

tror du behöver plugga ikapp poäng innan du kan få pengar igen

Har dock hört om folk som fått dispens, dock osäker på hur man bär sig åt då. Och hur pass illa det får vara ;p

I värsta fall få jag ju jobba så pass mycket att jag har råd att plugga ändå samtidigt. Eller vänta tills jag betalt tillbaks allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bra de


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

I värsta fall få jag ju jobba så pass mycket att jag har råd att plugga ändå samtidigt. Eller vänta tills jag betalt tillbaks allt.

ah men det låter sgegt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ah men det låter sgegt

Jobbar 75% nu och får ut ungefär lika mycket som studiebidrag + lån. Eller kanske 500 spänn mer än det, så klarar mig på det jag har om jag pluggar nu. Skulle dock vilja kunna lägga ner mer tid på pluggandet, så vill inte jobba mer än 50% om jag skall plugga om jag kan undvika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Skulle dock vilja kunna lägga ner mer tid på pluggandet, så vill inte jobba mer än 50% om jag skall plugga om jag kan undvika.

ja det är klart, om du ska plugga 100% liksom... jobbigt att jobba 75% då [crazy] men ring och gnäll på csn på måndag!


   
SvaraCitera

Är inte du moderat?


   
SvaraCitera

Buddah:

Har dock hört om folk som fått dispens, dock osäker på hur man bär sig åt då. Och hur pass illa det får vara ;p

Läkarintyg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

men ring och gnäll på csn på måndag!

Vill gärna ha lite koll på om det över huvudtaget går först ;p

stereo total:

Är inte du moderat?

Nästan, hur så? Får man inte studera om man är moderat? ;p

Hampie:

Läkarintyg.

Är nog rätt körd om det är vad som krävs då dessvärre ;/


   
SvaraCitera

Buddah:

Nästan, hur så? Får man inte studera om man är moderat? ;p

Obs, har bara läst rubriken.


   
SvaraCitera
Åtta

Kraven för att få dispens är helt sjuka. Det ska till att dina föräldrar dött samma dag som du haft tenta, samt att du fått cancer och varit sjukskriven under hela terminen. Då kanske du kan tänkas på dispens, om du har tur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Obs, har bara läst rubriken.

Läs inlägget också då din latmask!

Åtta:

Då kanske du kan tänkas på dispens, om du har tur.

Är det något du har erfarenhet av?


   
SvaraCitera

Buddah:

Läs inlägget också då din latmask!

2 busy gettin chix


   
SvaraCitera