Aviseringar
Rensa alla

Få upp konditionen snabbt


Ämnesstartare

Jag har ungefär noll kondition. Är inte tjock, mer tvärtom, men jag hatar verkligen att träna. Jag skäms inför andra på typ idrottslektioner och sånt, men vill ju såklart få bättre kondition och orka mer. Och jag vill att det går så fort som möjligt, måste visa min idrottslärare på ett kommande löptest att jag blivit bättre, så kanske hon höjer mitt betyg.
Hjälp mig.


   
Citera
Ämnesstartare

är nog inte så bra att stressa fram bra kondition, då kommer du bara tröttna och ge upp för att du inte orkar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

är nog inte så bra att stressa fram bra kondition, då kommer du bara tröttna och ge upp för att du inte orkar

Fast nej....eller jo, jag kommer nog tröttna men det måste vara värt det, måste fixa det så fort som möjligt


   
SvaraCitera

spring, spring, spring, spring, intervaller är också grymt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

godkänd:

spring, spring, spring, spring, intervaller är också grymt bra.

Ska köra på det då. Hur länge/många gånger tar det tills det börjar märkas en förbättring?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag märkte det ganska snabbt när jag sprang, men när jag slutade och bara körde styrketräning sjönk den snabbt igen, om du börjar får du inte sluta!


   
SvaraCitera

loom:

Hjälp mig.

Börja med att promenera i massor, och spring korta intervaller på kanske fem minuter, promenera tio, spring fem. Efter någon månad kommer du att orka längre om du tränar åtminstone fyra ggr i veckan, då kan du springa tio minuter, promenera i fem, springa tio osv.

Om du tränar på gym med pulsband så kan du kontrollera att pulsen inte blir alltför hög, man ska inte trötta ut kroppen helt när man börjar träna, utan köra på i en jämn nivå och sedan öka successivt.


   
SvaraCitera

Du har bara ett liv, lata dig hur mycket du vill


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jogga, några gånger i veckan, så länge du kan och lite till. Det är de där lilla extra när man inte orkar mer som bygger mest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Börja med att promenera i massor, och spring korta intervaller på kanske fem minuter, promenera tio, spring fem. Efter någon månad kommer du att orka längre om du tränar åtminstone fyra ggr i veckan, då kan du springa tio minuter, promenera i fem, springa tio osv.

Har testat lite intervaller förut men nu jävlar är det hårdträning. Tack för tipset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Jogga, några gånger i veckan, så länge du kan och lite till. Det är de där lilla extra när man inte orkar mer som bygger mest.

Börjar bli peppad nu, ska bara bli lite friskare från förkylning först [smile]


   
SvaraCitera

men var fan ska man springa då, man vill ju inte direkt bli sedd så av grannarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snåljåp:

man vill ju inte direkt bli sedd så av grannarna

varför inte [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp bra joggingskor. Leta upp något bra ställe där det inte är asfalt (dåligt för knäna).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snåljåp:

men var fan ska man springa då, man vill ju inte direkt bli sedd så av grannarna

Jag vet!! Hatar det. Överväger att ta bilen till nåt avskilt ställe och motionera där, haha.


   
SvaraCitera