Aviseringar
Rensa alla

Få valp att sluta bitas


Ämnesstartare

För att göra en lång historia kort så behöver jag hjälp med hur man ska göra för att få den lilla sötnosen att sluta bitas. Vet att det tar tid men det är bara så jobbigt när det går hål på kläderna.
Just nu säger jag bestämt nej och vänder ryggen mot honom och ibland går jag därifrån.


   
Citera

Köp en katt istället Tumme upp


   
SvaraCitera

Klappa den/Kamma den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:
Köp en katt istället Tumme upp

Haha visst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
Klappa den/Kamma den.

Det gör jag men han bits ändå. Går inte att vara i närheten när han är så.


   
SvaraCitera

Getrekt:
Köp en katt istället Tumme upp

av erfarenhet har även katter sönder kläder Rodnar men det är totally worth it


   
SvaraCitera

Hundar och katter bits när de är små då tänderna växer och det kliar i tänderna men då är det bättre om de får någon leksak eller något gott och tugga på vore nog bäst.
Om hunden bits när hen är stor så har det blivit ett problem och du måste säga nej argt om hunden inte slutar.


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

Ge den något att bita i den, en strumpa kanske eller liknande. Det kliar förmodligen och därför bits den. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:
Hundar och katter bits när de är små då tänderna växer och det kliar i tänderna men då är det bättre om de får någon leksak eller något gott och tugga på vore nog bäst.
Om hunden bits när hen är stor så har det blivit ett problem och du måste säga nej argt om hunden inte slutar.

Tro mig, jag försöker verkligen ge honom leksaker men det funkar bara ibland. Har blodiga sår och blåmärken från honom.


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

Skräm den alternativt slå den? 


   
SvaraCitera

desperatellervad:

Tro mig, jag försöker verkligen ge honom leksaker men det funkar bara ibland. Har blodiga sår och blåmärken från honom.

Ah jag förstår.
Då får du när du är med valpen om den biter dig, ta tag med handen bakom huvudet med fingrarna in i mungipan och få hunden att släppa och sjävlklart så ska du inte skada den, jag kommer ihåg att min granne på landet bad mig att göra så med deras hundvalp (dem hade dock jättemånga en tid) för att den inte skulle äta hjortbajs men jag vågade inte för att jag var rädd att skada den.
Sedan så när du har fått den att släppa så ska du ta den i nack-huden och säga med arg och bestämd röst att: så får du inte göra!

Annars så har jag inget tips jag kan ge dig, hur gammal är valpen förresten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Ah jag förstår.
Då får du när du är med valpen om den biter dig, ta tag med handen bakom huvudet med fingrarna in i mungipan och få hunden att släppa och sjävlklart så ska du inte skada den, jag kommer ihåg att min granne på landet bad mig att göra så med deras hundvalp (dem hade dock jättemånga en tid) för att den inte skulle äta hjortbajs men jag vågade inte för att jag var rädd att skada den.
Sedan så när du har fått den att släppa så ska du ta den i nack-huden och säga med arg och bestämd röst att: så får du inte göra!

Annars så har jag inget tips jag kan ge dig, hur gammal är valpen förresten?

Tack! 11 veckor


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen:

av erfarenhet har även katter sönder kläder Rodnar men det är totally worth it

Totally worth it RodnarTumme upp


   
SvaraCitera

desperatellervad:

Tack! 11 veckor

Inga problem!
Dock så är jag inte jättebra på hundar så men om du vill att den ska vara uppfostrad så ska du inte tillåta den att sitta i fåtöljer och att den inte hoppar upp och slickar en i ansiktet. Fast en hund förstår de iom att den inte får göra vissa saker och sedan så slutar den skälla osv.


   
SvaraCitera

Getrekt:
Köp en katt istället Tumme upp

+1


   
SvaraCitera