Aviseringar
Rensa alla

Få valp att sluta bitas


Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Inga problem!
Dock så är jag inte jättebra på hundar så men om du vill att den ska vara uppfostrad så ska du inte tillåta den att sitta i fåtöljer och att den inte hoppar upp och slickar en i ansiktet. Fast en hund förstår de iom att den inte får göra vissa saker och sedan så slutar den skälla osv.

Ja tack. Han var jättemysig för ett tag sedan. Han låg med huvudet på min hals och snarkade! Sedan fick han hicka sötisen


   
SvaraCitera

desperatellervad:

Ja tack. Han var jättemysig för ett tag sedan. Han låg med huvudet på min hals och snarkade! Sedan fick han hicka sötisen

Härligt att höra! Glad Vad sött! Haha Glad


   
SvaraCitera

Det är svårt när de är så unga, men visa att det gör ont, valpen kommer lära sig att ta hänsyn till dig. Var bara konsekvent, och var seriös annars tror den att du bara skojar att det gör ont. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:
Det är svårt när de är så unga, men visa att det gör ont, valpen kommer lära sig att ta hänsyn till dig. Var bara konsekvent, och var seriös annars tror den att du bara skojar att det gör ont. 

Jag försöker verkligen! Han är så jävla envis <3 Vet att han kommer lära sig men riskerar att mina kläder ska förstöras nu liksom och få ärr :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Härligt att höra! Glad Vad sött! Haha Glad

Haha aa, han är det sötaste som finns <3 Min lilla älskling


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

funkar oftast med lite smör på handen så lär den sig att slicka istället eller bara nosa. 


   
SvaraCitera

desperatellervad: Jag försöker verkligen! Han är så jävla envis <3 Vet att han kommer lära sig men riskerar att mina kläder ska förstöras nu liksom och få ärr :O

GladHjärta De är små tornados valparna. De är svåra att hålla koll på, men det kommer bli bättre jag lovar, så länge du konsekvent tränar honom kommer han till slut att förstå och anpassa sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

GladHjärta De är små tornados valparna som är svåra att hålla koll på, men det kommer bli bättre jag lovar, så länge du konsekvent tränar honom kommer han till slut att förstå och anpassa sig.

Ja han är väldigt smart faktiskt. Inte för att skryta men han är en av de smartaste raserna. En Tollare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
funkar oftast med lite smör på handen så lär den sig att slicka istället eller bara nosa. 

Är det sant?!


   
SvaraCitera

Du kan prova att ge honom en tygbit att dra i så fort han börjar bita och dra i dina kläder. Räck fram tygbiten, t ex en handduk så får han hålla på med den istället. Kan vara ett bra sätt att avleda honom från dina kläder.


   
SvaraCitera

desperatellervad: Ja han är väldigt smart faktiskt. Inte för att skryta men han är en av de smartaste raserna. En Tollare

Tumme upp Jag har haft taxar, de är smarta de också och väldigt viljestarka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:
Du kan prova att ge honom en tygbit att dra i så fort han börjar bita och dra i dina kläder. Räck fram tygbiten, t ex en handduk så får han hålla på med den istället. Kan vara ett bra sätt att avleda honom från dina kläder.

Tack. Försöker ge honom annat...funkar ibland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Tumme upp Jag har haft taxar, de är smarta de också och väldigt viljestarka.

Haha okej


   
SvaraCitera

desperatellervad:

Haha aa, han är det sötaste som finns <3 Min lilla älskling

Tumme uppHjärta


   
SvaraCitera

Vad du än gör, neja inte valpen! 
Med mina valpar (kamphundsraser, biter inte mer än andra men ÄLSKAR att få dra o kampa i saker) har jag kört byteshandel med, ignorera felbeteendet och förstärk de positiva! Biter valpen så reagera inte, ge den bara en leksak att leka med ist och beröm när den leker med leksaken ist, lugnt men glatt, detta förstärker även föremålsintresset för framtida träning så att leksaker blir positivt betingat och kan fungera som belöning. Att klicka in valpen på föremål kan oxå funka. 
Ha många ben hemma! Skinn och andra sega ben, men inte märgben då det skadar tänderna på hunden! 


   
SvaraCitera