Aviseringar
Rensa alla

Facebook lanserar "tumme ner"


Ämnesstartare

Länge har folk tjatat om en ogilla-knapp på Facebook. Och snart blir det verklighet, berättade företagets VD Mark Zuckerberg igår. Den ska kunna användas för att visa medkänsla vid dödsfall eller tragiska nyhetshändelser, men inte för att ranka ner andra användares poster, förklarade han.

facebook-thumbs-down.png


   
Citera
Ämnesstartare

Jättebra, äntligen!!!!

Hoppas den inte missbrukas av mobbare etc dock, de som skall ogilla bara för sakens skull.


   
SvaraCitera

André: Bryr mig inte

Använder aldrig Facebook. Men om jag var aktiv så hade jag säkert gillat det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För något som tar ungefär en timme att koda så har det dröjt länge...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vadå så det kommer ej gå att tumma ner vanliga poster??? Vad tråkigt!! Eller så kanske den som skriver posten får välja om knappen skall finnas med i den?. :€


   
SvaraCitera

André: Bryr mig inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Vadå så det kommer ej gå att tumma ner vanliga poster??? Vad tråkigt!! Eller så kanske den som skriver posten får välja om knappen skall finnas med i den?. :€

Mer info finns här:  http://www.cnbc.com/2015/09/15/facebook-is-working-on-a-dislike-button.html

The CEO said the company has been working on the feature—which would allow users to express emotions other than "like"—for some time because "we don't want to turn Facebook into a forum where people are voting up or down on people's posts."
"That doesn't seem like the kind of community that we want to create: You don't want to go through the process of sharing some moment that was important to you in your day and have someone 'downvote' it," he said, using the lingo of popular online forum Reddit.
Instead, Zuckerberg said, the new feature will allow people to "express empathy" with their Facebook friends, explaining what many users of the social media platform already knew: "If you are sharing something that is sad...then it may not feel comfortable to 'like' that post."


   
SvaraCitera
reben

ville ha som fan innan men tkr det låter som en dålig idé idag


   
SvaraCitera

André: Tumme ner!

så dumt att göra det möjligt att passivt hata även på facebook. grejen med de flesta ställena på facebook är ju att det är ställen där man känner de som likear eller röstar ner. 

men det är väl en del i ledet i youtubeifieringen och twitterifieringen av facebook där officiella sidor blir mer och mer viktigt. 


   
SvaraCitera

ah efter "mer info" så ändrar jag min åsikt om man kan uttrycka "oj vad tråkigt" med en knapp så är jag med på det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har längtat efter en riktig dislike men det här är ju bara trams


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror ju lite på hur man ser det. Det ä ju somsagt bra vid dödsfall och sånt så man kan vissa att man inte gillar att personen dött men det käns rent spontant som att det öppnar möjligheter flr mobbare. En lösning kan ju vara att man sjäkv fpr välja om det ska gå att tumma ner ditt inlägg eller inte


   
SvaraCitera

Jag tycker tumme upp om tumme ner Galen

TS: jag gillar att du har tumme upp och tumme ner om detta XD


   
SvaraCitera

Har inte använt Facebook på sisådär fyra år, kunde inte bry mig mindre.


   
SvaraCitera
TUNONE

Det kommer nog bli sjukt fel. "ogilla" någons profilbild liksom. Kul.


   
SvaraCitera