Aviseringar
Rensa alla

facebook puff?


Ämnesstartare

Jag och en vän puffar varandra fram och tillbaka for days liksom. Och jag undrar liksom vad som händer när man puffar varandra hela tiden. Kommer det hända ngt inom kort liksom om det närmar sig typ 100-500 puffar? Jag läste på något gammalt  forum där de skrev att puff betyder att man liksom ”vill ha sex” eller något. Men jag tror inte att puffandet står för dehär eller vad tror ni? 


   
Citera
sies
 sies

Nej, och nej. Att puffa någon på Facebook har absolut ingen betydelse. På Engelska kallas den funktionen Poke. Alltså du petar en annan person. Det är endast för att få deras uppmärksamhet på ett roligt sätt. Visst kanske det betyder "vill ha sex" i din kompiskrets men annars betyder det inget. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sies:
Nej, och nej. Att puffa någon på Facebook har absolut ingen betydelse. På Engelska kallas den funktionen Poke. Alltså du petar en annan person. Det är endast för att få deras uppmärksamhet på ett roligt sätt. Visst kanske det betyder "vill ha sex" i din kompiskrets men annars betyder det inget. 

så det betyder alltså det ordet? förvirrad nu.


   
SvaraCitera
sies
 sies

vincebruh:

så det betyder alltså det ordet? förvirrad nu.

Att puffa någon är liksom som att stöta till någon på axeln. De har bara bestämt att döpa det till så på svenska facebook. Om du byter till Engelska står det Poke. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sies:

Att puffa någon är liksom som att stöta till någon på axeln. De har bara bestämt att döpa det till så på svenska facebook. Om du byter till Engelska står det Poke. 

men att ”poka” någon så många gånger vad har det för betydelse liksom? att göra det fram och tillbaka? Är det som snapstreaks eller?


   
SvaraCitera
Cobrak

”Jag vill att du ska poka mig, poka mig.. på Facebook”


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrak:
”Jag vill att du ska poka mig, poka mig.. på Facebook”

ehm va?


   
SvaraCitera
Cobrak

vincebruh:

ehm va?

en meme av IJustWantToBeCool juu


   
SvaraCitera
sies
 sies

vincebruh:

men att ”poka” någon så många gånger vad har det för betydelse liksom? att göra det fram och tillbaka? Är det som snapstreaks eller?

Alltså, det har ingen riktig betydelse. Det kanske har en betydelse för er men annars finns det ingen universell betydelse. 


   
SvaraCitera