Aviseringar
Rensa alla

Facebook sida med 4000 likes, vad ska jag göra med den?


Ämnesstartare

Jag har en facebook sida med runt 4k likes och den växer, den kommer antagligen va på 5-6000 om 1-2 veckor [bigsmile]

Men nu undrar jag: vad ska jag göra med den?
Dem flesta som gillar är 13-17 och tjejer, enligt facebooks statistik.


   
Citera

Anordna roliga tävlingar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ragga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Anordna roliga tävlingar.

Det var så den fick 4000 likes, inte för att det var riktiga tävlingar men iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birgrrr:

ragga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marknadsföring / Sälj den.

Ge budskap som att inte drika alkohol osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DavidKron:

Marknadsföring / Sälj den.Ge budskap som att inte drika alkohol osv.

Har tänkt på att sälja, har du någon ide hur, och hur mycket man kan få?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UL7R4N00B:

Har tänkt på att sälja, har du någon ide hur, och hur mycket man kan få?

Kontakta företag som jobbar med marknadsföring eller företag i behov av marknadsföring. Ev kanske du kan lägga ut den på tradera, blocket eller ebay.

Risk är att du blir rätt rip offad om du kontaktar ett företag direkt.

Men jag skulle personligen haft den som en investering.

Att den "antagligen kommer nå 5-6k likes" är svårt att förklara eller bevisa när du ska sälja den så du kan lika gärna vänta ifall du tror sidan har denna potentialen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan man fortfarane byta namn på dom efteråt?[blush]


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

kan man fortfarane byta namn på dom efteråt?

Tänkte också på det... du kan ju göra en sån där lite skojjig grejj och döpa om den till typ "Tänder på när gamla gubbar skiter på mig." eller nått.. va vet jag [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KnightInShiny:

Tänkte också på det... du kan ju göra en sån där lite skojjig grejj och döpa om den till typ "Tänder på när gamla gubbar skiter på mig." eller nått.. va vet jag

HAHAH det var det jag tänkte göra först, sen såg jag att man bara kan byta om man har under 200 likes.[bigsmile]


   
SvaraCitera

UL7R4N00B:

sen såg jag att man bara kan byta om man har under 200 likes

ah haha, bra att de fixade det iaf...


   
SvaraCitera

DavidKron:

Kontakta företag som jobbar med marknadsföring eller företag i behov av marknadsföring. Ev kanske du kan lägga ut den på tradera, blocket eller ebay.

...och det är anledningen till att social media-marknadsföring är en stor scam. Det är fullständigt skit samma om du har x tusen likes nu, om någon köper sidan och börjar publicera material folk som gillade den inte är intresserade av, så kommer de naturligtvis att ignorera den istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

...och det är anledningen till att social media-marknadsföring är en stor scam. Det är fullständigt skit samma om du har x tusen likes nu, om någon köper sidan och börjar publicera material folk som gillade den inte är intresserade av, så kommer de naturligtvis att ignorera den istället.

Och man har inte möjligheten att ignorera reklam i annan media?


   
SvaraCitera

DavidKron:

Och man har inte möjligheten att ignorera reklam i annan media?

Jo, men köper du en Facebooksida med många likes betalar du för en direktkanal till kunderna. Det är så in i helvete mycket dyrare än vanlig "SPAM EVERYWHERE"-reklam.


   
SvaraCitera