Aviseringar
Rensa alla

Facebookinloggning kommer krävas vid skapande av konto!


time
 time
Ämnesstartare

Följande är naturligtvis ett aprilskämt. Ni behöver inte oroa er!

Hej på er!

I tider som dessa, när näthatet bara ökar, och alla har möjligheten att vara anonyma och därmed inte stå för kränkningarna, så går vi ju förstås och undrar vad vi kan göra för att minska hatet på Ungdomar.se.

Vi kommer därför inom kort göra om sajten så att ert konto kopplas till ett verifierat Facebookkonto. Det kommer alltså inte gå att skapa ett konto utan att logga in via Facebook. Det minskar förstås anonymiteten, men vi tror att det här är det bästa sättet att undvika nätmobbning i framtiden! 

"Hur påverkar det här mig?" undrar ni kanske! 

Den 14 april stänger vi ner sajten ett par timmar. När vi öppnar upp igen kommer ni behöva återskapa ert konto genom att verifiera det med er Facebookprofil. Era uppgifter kommer ligger säkra på vår databas och vi delar inte uppgifterna med någon annan. 

Jag förstår att det kan vara lite trist för er som vill vara anonyma, men tyvärr ser vi ingen annan utväg för tillfället. Jag hoppas att ni alla kommer vara fortsatt pepp på att hänga här, även under era riktiga namn! 

Ha en riktigt fin påsk! 

/Time och modkåren


   
Citera

April april!


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

aristoteles:
April april!

Det var ju en lite olycklig dag att avslöja detta, det kan jag medge.


   
SvaraCitera

time:

Det var ju en lite olycklig dag att avslöja detta, det kan jag medge.

Aaa mycket olyckligt!


   
SvaraCitera

Tror inte ni har råd att koda en sådan implementationRodnar


   
SvaraCitera

aristoteles:
April april!

Varför skulle dethär vara ett skämt?


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

aristoteles:
Tror inte ni har råd att koda en sådan implementationRodnar

Naturligtvis har vi räknat på detta och kommit fram att det i slutändan går ihop. 


   
SvaraCitera

storablodådrerpumpade:

Varför skulle dethär vara ett skämt?

För att det inte stämmerGlad


   
SvaraCitera
nubbie

Hmmmmmm....


   
SvaraCitera

time:

Naturligtvis har vi räknat på detta och kommit fram att det i slutändan går ihop. 

Jag förstårCool


   
SvaraCitera

Nice try dock, skall erkännasTumme upp


   
SvaraCitera

time: Det minskar förstås anonymiteten

Verifiering av facebookkonton finns mig veterligen inte, det är bara att ha ett fejkkonto om man vill skapa illdåd.

aristoteles: April april!

Hjärta


   
SvaraCitera

can't wait assåh


   
SvaraCitera

Storchen84: Verifiering av facebookkonton finns mig veterligen inte, det är bara att ha ett fejkkonto om man vill skapa illdåd.

Och de ska spara våra "uppgifter" säkert i sin databas, men hela idén är ju att facebook ska sköta autentiseringen, såatteMycket glad


   
SvaraCitera
mynona

Ojdå. Det kan ju faktiskt på allvar betyda att jag förvinner härifrån. Så abrupt och definitivt och utan förvarning. Jag trodde alltid att när jag försvann, så skulle det bli efter ett aktivt beslut och efter att jag varit på åtminstone en umträff. Dessutom känner jag till andra användare som kanske då inte skulle vara aktiva här och som jag enbart har kontakt med här. Jag känner också till de som inte har ett facebook-konto och inte kommer att vilja skapa ett heller. Att förutsätta att alla har facebook - som många ungdomar dessutom har börjat sluta använda - låter också konstigt. Med tane på att detta är en sida som är till för att stödja folk är anonymitet också en självklar grund att stå på och att göra sig kvitt något så viktigt när man kan stänga av hatare genom låsning låter inte som ett bra beslut. Det var mycket tråkigt. Vi får se hur det går med mynona då. Kanske är det bra att beslutet fattas åt en


   
SvaraCitera