Aviseringar
Rensa alla

Facket sopar banan med Sverigedemokraterna


Ämnesstartare

I love Cheesypoofs:

Deras arbetsmarknadspolitiske talesman? Han borde rimligtvis vara den absolut bästa att prata med.

Det är ju just det som är det sorgliga. [love]

Inte ens han har koll på deras ekonomiska planer. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Led89:

SD=XD

De borde faktiskt byta S:et mot ett X. Mer passande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Jag bumpar denna tråd eftersom jag vill höra SD- personers åsikt om denna intervju. [smile]

Räkna inte med att du kommer få det. ;<


   
SvaraCitera
Gifted

Åh, vad ledsen man blir. De smäller upp en stor terminologi som låter najs på ytan (eftersom ingen fattar), men sen när de skall förklara vad de menar, så "ingen kommentar" hela tiden eller helt oinsatt.

De är bara utklädda missnöjda personer som vill skylla på invandrarna, och tysta ned kvinnornas rättigheter.

Mer intervjuer, så att man faktiskt visar att det bara är ett luftslott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orkade inte läsa allt, men bara början visar ju att hans intelligens inte ligger på topp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahahaha. Seriöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Mer intervjuer, så att man faktiskt visar att det bara är ett luftslott.

Man måste dock ge beröm åt journalisten - hon är ju otroligt duktig på att intervjua. Hon ställde bra och tuffa frågor.


   
SvaraCitera
Gifted

Tennsoldaten:

Man måste dock ge beröm åt journalisten - hon är ju otroligt duktig på att intervjua. Hon ställde bra och tuffa frågor.

Ja, definitivt. men egentligen, vem som helst med lite sunt förnuft och logik kan väl egentligen ställa en SD-politiker mot väggen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Mer intervjuer, så att man faktiskt visar att det bara är ett luftslott.

Ska man vara sådan, så faller ju all politik [n]
Visserligen så var ju journalistens frågor korkade, men Sd hade definitivt behövt välja in någon duktigare som arbetsmarknadspolitiker. Exempelvis Richard Jomshof. Riktigt duktig karl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Visserligen så var ju journalistens frågor korkade

På vilket sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

På vilket sätt?

Många av frågorna var starkt vinklade till att försvara fackets ohederliga metoder och smutskasta reformtänkande. Sen så tycker jag att många frågor kändes direkt oseriöst stora.


   
SvaraCitera
Gifted

Comhem:

Sd hade definitivt behövt välja in någon duktigare som arbetsmarknadspolitiker

Men om de inte klarar av att sätta in vettigt folk, så säger det sig självt att det är väldigt inkompetent.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Men om de inte klarar av att sätta in vettigt folk, så säger det sig självt att det är väldigt inkompetent.

Tja, på papperet så är Björklund fullt duglig. Men jag tror att det största problemet är att Sd vid tidpunkten mer eller mindre saknade arbetsmarknadspolitik. Dock så borde han ju ha klarat av att undvika frågorna på ett vettigare sätt. Det är ju inte så fint att han lät en representant från våra vänsterextrema fack få göra narr av honom.


   
SvaraCitera
Gifted

Comhem:

Det är ju inte så fint att han lät en representant från våra vänsterextrema fack få göra narr av honom.

Nej.


   
SvaraCitera

det här är underhållning!

KarlMarx:

Ja, till exempel finns det ju i Las undantagsregler för småföretagen (två personer får undantas från turordningslistan vid uppsägning på grund av arbetsbrist, red. kommentar). Man får undanta två personer. Där kan vi tänka oss tre. Att tre får undantas.

HAHA [bigsmile][bigsmile]

Comhem:

Visserligen så var ju journalistens frågor korkade

ah jo verkligen, helt felformulerade frågor! jag menar, man märkte verkligen att talesmannen höll tillbaka, han var lite klyftig. ändå. inte. idiot.


   
SvaraCitera