Aviseringar
Rensa alla

Fadder


Ämnesstartare

Hej jag tänkte bara kolla om det är någon som vet om man kan bli fadder för ett barn (att man har ett speciellt barn och kan få brev och sådant från det) där man bara skänker 100kr/mån.
Jag lever på mitt studiebidrag men känner att det skulle vara så fint att ha ett litet fadderbarn som man skulle kunna få teckningar ifrån och skicka brev till.
Har letat runt lite och så och hittar inget som är för mindre än 200kr/mån. och vet inte känner att jag vill kunna vara säker på att jag har pengar varje månad till barnet i så fall juh! Så 200kr är lite för mycket men skulle gärna skänka 100kr/mån till ett litet sött barn som behöver dem

Så till frågan då, finns det någon hjälporganisation där man enbart kan skänka 100kr/mån och ändå på ett personligt fadderbarn?


   
Citera

elinfranzen:

till ett litet sött barn som behöver dem

Tänk om barnet är fult :c

Efter en minut på google fann jag denna sida.


   
SvaraCitera

Fin du är som tänker så, alla borde! Men säger som Mice, barnet kan vara smutsigt och full med bölder. [sad][love]


   
SvaraCitera

åh stackars barn


   
SvaraCitera

Miceparade:

denna sida.

Det är inte samma som fadder, det är världsförälder [cute]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

honolulu:

Det är inte samma som fadder, det är världsförälder

Typiskt! [cry]


   
SvaraCitera
cyber

Man kan även skänka pengar till olika djurrättsorganisationer.
WSPA är en organisation som jobbar mot djurmisshandel. De jobbar med att stoppa allt från hund- och kattpälsindustrin i Kina till tjurfäktningen i Spanien.

Man kan skänka från 75kr / mån och uppåt där så det ligger ju till och med under din 100kr gräns, och då har du samtidigt gjort en mycket god gärning [smile]

Gå in och läs om vad de sysslar med och hur du kan hjälpa till på deras hemsida: wspa.se

För att skänka månadsbidrag klickar du på > Hur kan du hjälpa till > Ge ett bidrag > Autogiro och andra alternativ > Skänk via bankkort.

Skänker själv månadsbidrag till denna organisation och det är jättekul att känna att man gör skillnad och följa med i och vara delaktig i deras arbete.


   
SvaraCitera

cyber:

Man kan även skänka pengar till olika djurrättsorganisationer.

får man brev och teckningar från djuren då? annars är det ju inte samma sak


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

får man brev och teckningar från djuren då? annars är det ju inte samma sak

Man kan säkert få deras fällda päls och bajs


   
SvaraCitera
cyber

enhimmelskdrog:

får man brev och teckningar från djuren då? annars är det ju inte samma sak

Jo, jag anser det vara samma sak då detta handlar om välgörenhet, inte om att stimulera oss som sitter här och har det bra... Dööh? Plus att du faktiskt får brev med bilder och personliga berättelser av WSPA, där du får följa exempelvis en björns resa från gallafabrik till frihet, vilket är ett resultat av ditt stöd!


   
SvaraCitera

isola:

Man kan säkert få deras fällda päls och bajs

[sad]

cyber:

Plus att du faktiskt får brev med bilder och personliga berättelser av WSPA, där du får följa exempelvis en björns resa från gallafabrik till frihet, vilket är ett resultat av ditt stöd!

oki


   
SvaraCitera
cyber

enhimmelskdrog:

oki

yeeah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo jag skulle helst vilja ha ett fadderbarn, verkar så mysigt! (om man får vara så egoistisk och välja vad man vill skänka till haha.) men a ska kolla på det där med djur!
Tack!


   
SvaraCitera