Aviseringar
Rensa alla

fängelse?


Ämnesstartare

Det är såhär att min pojkvän sålde droger för att tjäna pengar, vilket han gjorde. Det var första gången han sålde, två av hans vänner torskade. Den ena sitter på behandlingshem nu å den andra har ej fått sitt straff än, nu är det så att han som åkte in på behandlingshem hade videos på när min pojkvän satt å skröt om allt om dom hade tjänat. Dessa videos har hans mamma skickat till min pojkväns mamma å hon hotar med att torska min pojkvän med dessa videos. Kan tillägga att sälja var en engångsgrej å han tar ej droger, han gör till å med pisseprov varje vecka. Vad kan hända om hans mamma torskar han med dessa videos å han är ren? Han fyller 18 i sommar, blir det fängelse för sånt här? Inga stora mängder han har sålt.


   
Citera
Ämnesetiketter

Nej han kommer inte hamna i fängelse


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PWr:
Nej han kommer inte hamna i fängelse

Vad kan hända? Böter? Blir det behandlingshem trots att han blir 18 i augusti? 


   
SvaraCitera

Anonym100200:

Vad kan hända? Böter? Blir det behandlingshem trots att han blir 18 i augusti? 

Vet inte säkert vad det kan bli så ska inte säga något. Men jag menar, det här är Sverige. Hemringning och ett möte med soc skulle jag tippa på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PWr:

Vet inte säkert vad det kan bli så ska inte säga något. Men jag menar, det här är Sverige. Hemringning och ett möte med soc skulle jag tippa på

Okej, ja det är klart att det är svårt å veta. Men tack för svar, vill bara inte att det ska bli fängelse eller behandlingshem :/


   
SvaraCitera

dem måste ha bevis för att kunna göra något bara om jag filmar in en video där jag säger att jag har kört mot röd tusen gånger då kan inte polisen göra något då dem inte har bevis att det är sant så inget händer


   
SvaraCitera

Vad sålde han? 1g hasch eller 


   
SvaraCitera

Det är inte bra att knarka.
Fundera på det här.
Är det rimligt att bygga en relation runt en knark handel?
Skulle du inte ta och se dig omkring på hur du kan lösa det här problemet?
Om nu människan ska bli fadern till dina barn, tänk att om inte saker förändras drastiskt så kommer då också er familj att splittras, det är vad jag förutspår.
Berätta det för honom, att det finns ingen stabil grund att bygga en familj på så länge detta fortsätter.
Om nu era liv kunnat börja inrikta sig på mer stabila nöjjen i livet så som att måla, åka inlines, promenera i skogen, ta hand om ett par djur eller något annat i den stilen som inte kommer att göra er skyldiga för brott i andras ögon, ta då den chansen.
Börja arbeta mot en stabilare livsstil redan idag!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BibelnMedJoel:
Det är inte bra att knarka.
Fundera på det här.
Är det rimligt att bygga en relation runt en knark handel?
Skulle du inte ta och se dig omkring på hur du kan lösa det här problemet?
Om nu människan ska bli fadern till dina barn, tänk att om inte saker förändras drastiskt så kommer då också er familj att splittras, det är vad jag förutspår.
Berätta det för honom, att det finns ingen stabil grund att bygga en familj på så länge detta fortsätter.
Om nu era liv kunnat börja inrikta sig på mer stabila nöjjen i livet så som att måla, åka inlines, promenera i skogen, ta hand om ett par djur eller något annat i den stilen som inte kommer att göra er skyldiga för brott i andras ögon, ta då den chansen.
Börja arbeta mot en stabilare livsstil redan idag!

Skrev att han inte tar droger:) dessutom pratar vi öppet om allt, han har alltid behandlat mig bra så du ska allt se att jag har en bra relation. Hade varit skillnad om han tog droger vilket han inte gör, har tillräckligt med bevis å han gör pisseprov för att bevisa att han ej tar droger. Kan tillägga att vi träffades i verkligheten å inte på någon app, våran första dag tillsammans var att gå en promenad i skogen å det gör vi nästan varje dag. Har över 7st djur hemma så har en hel del djur att ta hand om också, att han sålde var en engångsgrej för att han verkligen behövde dessa pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
Vad sålde han? 1g hasch eller 

Aa det var hasch, en liten plutt 


   
SvaraCitera