Aviseringar
Rensa alla

fängelsestraff.


Ämnesstartare

tja, som ni i dagsläget ser, så är fängelsestraff i Sverige ganska orättvist. Eller de flesta kanske inte tycker det, men om just du som läser detta skulle ändra på något straff i Sverige, vad skulle det vara då och varför? Känner du att mycket inom fängslande eller böter bör höjas eller minskas för brottslingar? hur många år eller månader borde man få i fängelse och hur mycket i böter borde vara straffet? 


   
Citera
Ämnesstartare

låt säga våldtäkt. hur många år/månader borde man sitta inne för det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu tar du upp ett jävligt hett och omdiskuterat ämne nämligen straff dvs straffpåföljd och fängelse. En sak är troligen de allra flesta överens om. Ingen människa blir "bättre" av att sitta i fängelse. Punkt slut! Även om fängelsestraffet i Kriminalvårdens ögon kallas för "vård". Men någon vård är det inte. Tumme ned

Men fängelsestraffet har ju inte bara som syfte att straffa den som begår en grov lagöverträdelse och minst lika mycket att "plocka bort" brottslingen från det öppna samhället så det blir tryggare för oss som inte begår några brott. Dvs det är tryggare för alla tjejer/kvinnor om alla presumtiva våldtäktsmän sitter bakom lås och bom så slipper de utsättas för våldtäktsmän. Likaså för alla killar/män som utsätts för bögvåldtäktsmän så klart.

Straffet dvs påföljden för våldtäkt är minst 2 år i fängelse och högst 6 år. Men där kommer Sveriges vansinniga lagstiftning in som ger den som döms för flera våldtäkter - MÄNGDRABATT.
Dvs om en våldtäktsman döms för 5 våldtäkter så får han inte 5 gånger 2 - 5 år dvs minst 10 år och högst 30 år i fängelse.
Enl mig borde han få maxstraff dvs 5 gånger 6 år dvs 30 år rakt av. MEN DETTA NATURLIGTVIS OM BEVISNINGEN ÄR TILL 100% KLARLAGD!!!
Våldtäkt är ju ett lite "flummigt" brott rent juridiskt dvs bevismässigt då det bara finns ett brottsoffer och en gärningsman. Så bevisningen är ju lite knepig då våldtäkten oftast har skett bakom "låsta dörrar" och det inte finns några vittnen. Tjejen/kvinnan dvs brottsoffret har en åsikt och mannen dvs den utpekade våldtäktsmannen oftast en annan.

Däremot generellt anser jag att invandrare och personer av invandrarbakgrund bör automatiskt DUBBLA MAXSTRAFFET för att markera att SÅ HÄR GÖR MAN INTE I SVERIGE!!!

Avslutningsvis - Cannabislagöverträdelser bör NOLLAS dvs Cannabis bör legaliseras. Idag får de som döms för att ha suttit och rökt en joint på en rockfestival ett straff som den dömde får lida av MER än vad skadan av själva rökningen som sådan. Tumme ned

Nu fick du mycket att läsa. Mycket glad


   
SvaraCitera

Make Sweden Great Again: Däremot generellt anser jag att invandrare och personer av invandrarbakgrund bör automatiskt DUBBLA MAXSTRAFFET för att markera att SÅ HÄR GÖR MAN INTE I SVERIGE!!!

vi pysslar inte med fascism i sverige heller.


   
SvaraCitera

Make Sweden Great Again:
Nu tar du upp ett jävligt hett och omdiskuterat ämne nämligen straff dvs straffpåföljd och fängelse. En sak är troligen de allra flesta överens om. Ingen människa blir "bättre" av att sitta i fängelse. Punkt slut! Även om fängelsestraffet i Kriminalvårdens ögon kallas för "vård". Men någon vård är det inte. Tumme ned

Bättre att byta namn på Kriminalvården till Kriminalbestraffningen.
Det mest märkliga jag förvånas över är när en vanlig privatperson blir brottsoffret och penningböter typ dagsböter blir domen. Då utdöms det så gott som alltid högre bötesbelopp till staten och betydligt lägre skadestånd till brottsoffret. Dvs staten tjänar pengar på brottslingen och som vanligt så blir brottsoffret förloraren. Det är väl brottsoffret som ska få vården och brottslingen straffet.


   
SvaraCitera

Jag är väl den förste att beklaga till alla tjejer som blivit våldtagna. Men själv har jag undrat över hur vanligt det är att den drängfulla och skitpåtända cocainbruden tar hem en kille över natten för hejdlös sex och nästa dag när bruden nyktrar till och ångesten kommer krypandes utmed ryggraden och hon ångrar bittert vad hon så hämningslöst njöt av natten innan så för att rädda sitt eget samvete springer hon till polisen och hävdar våldtäkt. Att det har förekommit är ju bara fakta. Frågan är bara hur vanligt det är?


   
SvaraCitera
time
 time

Purple Haze: Frågan är bara hur vanligt det är?

Inte vanligt alls.

Våldtäktsutredningar är ingenting man gör för skojs skull. Jag säger inte att det inte förekommer, men det är betydligt vanligare att det faktiskt hänt något hemskt parterna emellan än att det rör sig om att någon ångrar fyllesex. Såna här tankar visar ju bara hur svårt det är för våldtäktsoffer att bli trodda - det är så många våldtäktsoffer som aldrig vågar anmäla för att de är rädda att bli uppfattade ungefär som du skriver. Om du verkligen beklagar att våldtäkter sker, sprid istället styrka till de som vågar anmäla istället för att bidra till en kultur där offer misstros. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Inte vanligt alls.

Våldtäktsutredningar är ingenting man gör för skojs skull. Jag säger inte att det inte förekommer, men det är betydligt vanligare att det faktiskt hänt något hemskt parterna emellan än att det rör sig om att någon ångrar fyllesex. Såna här tankar visar ju bara hur svårt det är för våldtäktsoffer att bli trodda - det är så många våldtäktsoffer som aldrig vågar anmäla för att de är rädda att bli uppfattade ungefär som du skriver. Om du verkligen beklagar att våldtäkter sker, sprid istället styrka till de som vågar anmäla istället för att bidra till en kultur där offer misstros. 

Inte vanligt alls? Jisses. Är du en av de som ”spred styrka” i Enyaharriots kommentarsfält på instagram och sen försvann när sanningen uppdagades? Snacka om att förstöra den grabbens liv.

Vårt land är verkligen i full fart på väg ner i diket…


   
SvaraCitera
time
 time

zetterblomman:

Inte vanligt alls? Jisses. Är du en av de som ”spred styrka” i Enyaharriots kommentarsfält på instagram och sen försvann när sanningen uppdagades? Snacka om att förstöra den grabbens liv.

Vårt land är verkligen i full fart på väg ner i diket…

Nej. Men ett enskilt och uppmärksammat fall betyder inte att något är vanligt förekommande. Jag sa inte att det inte händer. Det är däremot extremt vanligt att man inte ens vågar säga något alls av rädsla att inte bli trodd. Du känner antagligen minst ett tiotal kvinnor som blivit utsatta på ett eller annat sätt men inte sagt något.

Det här är dock OT, så vi avslutar här.


   
SvaraCitera

time:

Inte vanligt alls.

Våldtäktsutredningar är ingenting man gör för skojs skull. Jag säger inte att det inte förekommer, men det är betydligt vanligare att det faktiskt hänt något hemskt parterna emellan än att det rör sig om att någon ångrar fyllesex. Såna här tankar visar ju bara hur svårt det är för våldtäktsoffer att bli trodda - det är så många våldtäktsoffer som aldrig vågar anmäla för att de är rädda att bli uppfattade ungefär som du skriver. Om du verkligen beklagar att våldtäkter sker, sprid istället styrka till de som vågar anmäla istället för att bidra till en kultur där offer misstros. 

När jag läser ditt inlägg får jag en känsla av att du går i svensk polis fotspår som uppmanar svenska folket att anmäla ALLA brott. Oavsett om polisen omgående bestämmer sig för att inte inleda någon förundersökning. Dvs svensk polis uppmanar svenska folket att anmäla ALLA brott åtminstone för att de ska ingå i "brottsstatistiken".
Som någon skrev ovan så är troligen just våldtäkt ett av de mest svårutredda brott och rent gissningsvis (från min sida) ett av de grövre brott som genererar minst antal fällande domar.

Då kanske administratören för UNGDOMAR.SE dvs time kontrar med att orsaken med stor sannolikhet beror på att det sitter mest MÄN i domstolarna dvs i tingsrätterna? Svaret på detta är - HELT FEL! Det sitter faktiskt FLEST KVINNOR i tingsrätterna som nämndemän och avkunnar domar. 51% kvinnor och 49% män enligt  SVERIGES DOMSTOLAR.

Med mycket stor sannolikhet utpekar jag cykelstölder som det brott som utreds minst av svensk polis och som sedan leder till åtal med fällande dom. Jag har hört någon polis själv uppge siffran till - 0%. Dvs idag utreder inte polisen en cykelstöld.  Arg
Fakta däremot att av alla våldtäkter som polisanmäls och som går till åtal så är det BARA FEM PROCENT SOM LEDER TILL FÄLLANDE DOM!  Skeptisk
Nu är inte dessa siffror taget från någon suspekt svensk fascistsida på internet utan det är justitiedepartementets egna Brottsförebyggande rådets (BRÅ) uppgifter som SVT har publicerat.

Självklart anser jag inte att vi ska sopa alla våldtäkter under mattan och låtsas som om de aldrig har hänt. Definitivt INTE! Både utförda våldtäkter mot tjejer/kvinnor är ytterst alvarliga och ännu värre är det med våldtäkter mot minderåriga och barn. Som tur är ser siffrorna bra mycket bättre ut när det gäller pedofiler och sexuellt utnyttjande av minderåriga vad beträffar laga kraft vunna fällande domar. Tumme upp


   
SvaraCitera