Aviseringar
Rensa alla

Färg på moped


Ämnesstartare

Mina föräldrar har köpt en moppe till mig som är röd. Jag vill absolut inte ha en röd men eftersom jag inte visste om att jag skulle få en, då det först var tänkt att jag bara skulle få en resa, så jag var aldrig med och valde. Förlåt om jag låter bortskämd. Aja jag fick en Niu moppe klass 1 i röd, så jag undrar ifall man kan måla/lacka om den i svart eller vad jag annars ska göra, för en röd moppe känns inte riktigt optimalt.


   
Citera
Listus

Frågar du mig så säger jag låt den vara röd och spara dina pengar, tror inte färgen är hela världen 🙂


   
SvaraCitera

Du kan säkert måla den - men när man gör sådant själv så ser det för djävla gräsligt ut 9 av 10 gånger så jag säger som ovanstående - spara dina pengar (och din tid plus du slipper risken att ha en moppe som ser fasansfull ut).

Hjärta


   
SvaraCitera

Googla förihelvete inte så svårt läs på lite


   
SvaraCitera

plasti dip ksk kan funka 


   
SvaraCitera

Säg bara till dina föräldrar att du är tacksam över moppen men att det skulle vara coolt om den var svart och fråga om de kan hjälpa dig med det.


   
SvaraCitera

Röstar på att du behåller den som den är. Låt det gå någon vecka så ska du se att färgen inte var så dum

är inte såna sjukt dyra förresten?


   
SvaraCitera

Vad är det för modell av NIU du fått av din pappa? Elmoped?

Glöm att du själv ska lacka om den. Vad fick nu för köpvillkor? Öppet köp som ger dig rätt att häva köpet inom viss tid? Många butiker ger 30 dagars öppet köp dvs man får lämna tillbaka varan eller byta varan inom 30 dagar. Men detta måste vara överenskommet vid köpet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken:
Röstar på att du behåller den som den är. Låt det gå någon vecka så ska du se att färgen inte var så dum

är inte såna sjukt dyra förresten?

vet inte riktigt, tror den går för 30 men det brukar väl moppar kosta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha biker:
Vad är det för modell av NIU du fått av din pappa? Elmoped?

Glöm att du själv ska lacka om den. Vad fick nu för köpvillkor? Öppet köp som ger dig rätt att häva köpet inom viss tid? Många butiker ger 30 dagars öppet köp dvs man får lämna tillbaka varan eller byta varan inom 30 dagar. Men detta måste vara överenskommet vid köpet.

tack ska kolla om det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sopptuna:
Säg bara till dina föräldrar att du är tacksam över moppen men att det skulle vara coolt om den var svart och fråga om de kan hjälpa dig med det.

ska pröva det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:
Du kan säkert måla den - men när man gör sådant själv så ser det för djävla gräsligt ut 9 av 10 gånger så jag säger som ovanstående - spara dina pengar (och din tid plus du slipper risken att ha en moppe som ser fasansfull ut).

Hjärta

isf kommer jag inte måla om den skälv för vågar inte det och vill verkligen inte att det ska bli fult så då lämnar jag väl in den


   
SvaraCitera

Men omg använd plasti dip  https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/farg-och-fog/sprayfarger/spraylacker/sprayfarg-623185/ är då lätt ju och blir det inte bra äre bara att ta bort det inte ens dyrt och du kan ta olika färger och göra exakt dom du vill


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Donkeking:
Men omg använd plasti dip  https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/farg-och-fog/sprayfarger/spraylacker/sprayfarg-623185/ är då lätt ju och blir det inte bra äre bara att ta bort det inte ens dyrt och du kan ta olika färger och göra exakt dom du vill

men om jag gör det själv så kommer d bara bli asket och fult så ifall jag ska laka om den så mst jag gör d hos någon professionell 


   
SvaraCitera