Aviseringar
Rensa alla

färga från svart till brunt?


Ämnesstartare

jag är sjukt trött på mitt svarta hårfärg,
och vill bli av med den så snabbt och lätt som möjligt.
jag färgade mitt hår för första gången i hela mitt liv i augusti 09,
från blont till svart, och sen dess har jag färgat håret svart en gång till,
så det är alltså inte så behandlat och slitet.

jag vill nu bli av med den svarta färgen, eftersom jag helt
enkelt inte gillar det. tänkt mig att jag vill ha det brunt.

nästan alla jag bett om råd, och snackat med säger att jag kan
lägga ner tanken nu, men jag kan ju inte gå med svart hår hela
mitt liv?

skulle helst vilja undvika att gå till frisör, eftersom jag är 15 år och helt
enkelt inte har råd, och mamma o pappa kommer antagligen inte
betala för en dyr frisörvistelse igen eftersom det va drygt 2 månader sen ja va hos frisören.

så, till saken, kan ni ge mig nåra råd hur jag skall göra?
hört att man kan ta avfärgning på håret och sedan färga det brunt, kommer det gå bra tro? och är det troligt att en avfärgning räcker?

seriöst nu tack! och inget babbel om att det är omöjligt,
för det måste ju vara möjligt.


   
Citera

har för mig att avfärgning sliter som fan? annars kan du ju bara smeta på lite brun färg så äre klarrt.


   
SvaraCitera

blek/avfärga och lägg sedan på en brun färg helt enkelt.
har också svart hår och ska go brunette, dock har jag redan tuggummihår så lär väl tappa mitt hår efter den processen


   
SvaraCitera

CHA0S:

jag är 15 år

barn ska inte färga håret


   
SvaraCitera

Cobrastyle:

barn ska inte färga håret

jag började när jag avr 5 😀


   
SvaraCitera

ingetnamn:

blek/avfärga och lägg sedan på en brun färg helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tänkte samma tanke, men min frisör vägrade att göra en avfärgning på mitt hår eftersom att det skulle förstöra det totalt. Istället färgar jag utväxten bit för bit i en något ljusare brun nyans och får helt enkelt vänta. Värdelöst.

Nu vill jag har svart hår igen...


   
SvaraCitera

Necessity:

Jag tänkte samma tanke, men min frisör vägrade att göra en avfärgning på mitt hår eftersom att det skulle förstöra det totalt. Istället färgar jag utväxten bit för bit i en något ljusare brun nyans och får helt enkelt vänta. Värdelöst.

Har inte snackat med någon frisör eller något liknande men jag undviker att bleka / göra en avfärgning på mitt hår.. Har hört att man kan tappa en stor del av håret och det slits ju ut väldigt mycket.

Har svart hår just nu.. min utväxt börjar komma fram bit för bit (1-2cm nu). Ska klippa mig så snart som möjligt (korthårig, 3cm~) och då får jag hoppas att det räcker. Att jag får tillbaka min naturliga hårfärg istället för att ha svart på toppen av hårstråna. Kommer förmodligen inte blir så, men större delen av håret kommer antagligen vara brunt (min naturliga hårfärg). Ser dock jävligt konstigt ut när man har svart hår och en ljus utväxt sticker fram.. man ser tunnhårig ut!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera