Aviseringar
Rensa alla

färga håret blont?


Ämnesstartare

jo jag undrar hur man färgar håret helt blont utan att tappa hår?

för ungefär 1 år sen så färgade jagmitt hår til typ platina men jag tappade 3/4 av mitt hår, men jag tycker det är konstigt för vissa tappar håret och vissa gör inte det....

och jag undrar om det är någon speciell tillverkningstid sm håret börjar lossna eller om det finns nå¨got vårdande balsam som gör håret starkare eller något ?
för jag har tänkt för mitt överhår blont och mitt under hår till svart eller brunt...
så...

en till fråga när jag ändå håller på med bont hår, hur ser färgen " porrblont" hår ut ? alså är det vitt som platina hår eller är det gult eller.. [shake] förlåt kan inte mycket om det här och är tacksam för seriösa svar[love]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

för jag har tänkt färga mitt överhår blont och mitt under hår till svart eller brunt...
så... *


   
SvaraCitera

Fazhion:

3/4

WTH, Hur länge hadde du i färgen?[tard]


   
SvaraCitera

Går ej att färga håret ljusare? [confused] Man måste bleka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shenengahn:

WTH, Hur länge hadde du i färgen?

jadu.... kanse 20 min eller något, men det var blekning jag körde då...... kasne något helt annat :P?
men det brändes som in i helvette i hårbotten iaf... så måste varit belkning.... kommer jag på nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Går ej att färga håret ljusare?

förstår inte vart du.. ställer frågan i min text ?

allså, jag undrar om det finns något som gör så man inte tappar hår när man färgar håret blont, eller man kanse bara tappar hår när man bleker?[rolleyes]


   
SvaraCitera

Fazhion:

förstår inte vart du.. ställer frågan i min text ?

Nej men jag menar att det inte går att FÄRGA håret ljusare. Du måste BLEKA/BLONDERA/WHATEVER.

Och det är nästan omöjligt att få det ljust igen om du har:
- Färget HELA håret och inte bara utväxten efter första gången du färgat.
- Färgat med olika märken varje gång.

För om du tex färgat håret brunt med wella, då ska du även använda wellas blekning. Annars kan man tappa hår osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aha okej. tack för rådet !


   
SvaraCitera

läs på förpackningen hur länge behandlingen ska vara i., ca 10 min innan verkningstiden är slut tar du bort lite från en slinga och kollar hur ljust det har blivit

Fazhion:

men det brändes som in i helvette i hårbotten iaf... så måste varit belkning.... kommer jag på nu

vissa är känsliga, men bränner det HELA tiden ska du inte använda blekmedel helt enkelt.


   
SvaraCitera

Porrblont ÄR platinablont


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej okej tack för ere råd ! [smile]


   
SvaraCitera

det spelar absolut ingen roll vilket märke du använder, du kan färga med wella o bleka med schwarzkopf.
ett tips är att bleka så sällan som möjligt, det blir oftast större effekt om du väntar tre veckor mellan två blekningar än om du bleker två gånger efter varandra. orkar inte förklara varför, men det handlar om att håret inte kan ta åt sig hur mycket färg/blekning som helst på en gång.
detta innebär inte att håret slits mindre bara för att det inte ljusas upp. blekning är jättefarligt för håret och man bör använa hårprodukter som innehåller protein för att håret. man ska heller inte gärna platta blekt hår, det slits mycket mer än om det vore oblekt.

en sista grej, man kan visst FÄRGA håret lusare. min kompis går till frisören o blir nästan vithårig utav färg, INTE blekning.
men det fungerar bara om man har ofärgat hår.

ps. blek inte hemma, det är absolut bäst o göra det hos frisören.

lycka till


   
SvaraCitera

man bör använda produkter som innehåller protein för att stärka håret*


   
SvaraCitera

Fazhion:

men det brändes som in i helvette i hårbotten iaf...

Om det bränner i hårbottnen ska man alltid ta ur färgen så fort som möjligt! Det bästa ärför övrigt att bleka hos frisör. De gör avfärgning och sedan slingar de. Det ser naturligt ut och blir skitbra imo 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, tack


   
SvaraCitera