Aviseringar
Rensa alla

färga håret blont (?)


Ämnesstartare

assåe kolla, jag har naturligt mörkbrunt hår & tänkte färga mitt hår platina blondt typ. kommer det funka ? eller kommer mitt hår bli as slitet innan det blir blont [surprised]?
eller kommer det bli gult ?
förut så blekte jag några slingor och dom blev typ oranga ,
är det någon som har haft mörkbrunt hår och som färgat till blont ? isf, vilket märke andvände ni ? [smile]


   
Citera

jag tror att det funkar bäst som du slingar det ett par gånger så det blir ljusare och sen kan du blondera det helt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aha 😀 blir det platina blont då 🙂 ?


   
SvaraCitera

amandaforsure:

aha 😀 blir det platina blont då 🙂 ?

kanske 😛 det kanske inte blir det på en gång men efter ett tag så borde det bli det. men det kommer nog slita rätt mycket på håret [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaha haha , jaja jag tar iallafall alla risker haha![bigsmile]


   
SvaraCitera

du får färga flera gånger, är du blåst eller. Första gången/gångerna blir det oranget/gult


   
SvaraCitera

Du får
färga
färga
färga
färga
färga
silverschampoo
färga
färga
färga
silverschampoo
färga

Fast bäst vore nog om du slingade håret flera gånger innan, då det kommer blekas ännu mer nu till sommaren.


   
SvaraCitera

hahaha, fjortis [bigsmile]


   
SvaraCitera

iosib:

hahaha, fjortis

u said it [wink]


   
SvaraCitera

amandaforsure:

kommer det funka ? eller kommer mitt hår bli as slitet innan det blir blont [surprised]?
eller kommer det bli gult ?

Ingen av oss kan svara ordentligt på dessa frågor. Vi har ingen som helst vetskap om din hårtyp eller huruvida du har röda toner i ditt hår eller inte.

Har du mycket röda toner i ditt hår (detta behöver inte betyda att ditt hår är rött, bara att du röda toner i ditt bruna hår, vilket många har) är risken väldigt stor att ditt hår blir gult och att det kommer vara svårblekt helt enkelt.

Att bleka håret sliter på håret, så är det bara. Sen hur mycket det sliter är olika från hårtyp till hårtyp. Det finns alltid en stor risk att ditt hår kommer se ut som ett fågelbo efter ett antal blekningar, så var försiktig. Vet du redan nu att ditt hår slits väldigt lätt kanske du inte borde bleka över huvud taget.

Slinga några gånger nu inför sommaren och se vad som händer. Ditt hår kanske bleks väldigt mycket av solen? En slingning kan göra större skillnad än man tror. Tänk på att ta hand om håret utöver att vara försiktig med blekingarna. Blekt och slitet hår i kombination med plattång, hårfön, tupering, hårspray m.m. är ingen bra idé.


   
SvaraCitera
elinc

Snälla gör det inte. Fjortis. Det där är verkligen bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amandaforsure:

naturligt mörkbrunt hår & tänkte färga mitt hår platina blondt typ. kommer det funka ?

jag hade ganska mörkt brunt hår, iofs var det färgat då men de borde väl inte spela roll. jag fick bleka 4ggr innan det vart bra. dock var det helt illgult då men efter att ha använt silverschampo i några veckor så vart det perfekt. först körde jag garniers ljusaste blondering 2ggr men den var inte så bra så då köpte jag "scwartskopf blonde L1" och den va mkt bättre =)

dock vet jag inte vad som klassas som

"

amandaforsure:

platina blont

"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Ditt hår kanske bleks väldigt mycket av solen? En slingning kan göra större skillnad än man tror

men hallå... fattar ingen att hon inte är ute efter någon exklusiv smakfull frisyr utan fjortisblekt så att det är typ vitt... -.- 😛


   
SvaraCitera

Stargazers blekning är nog den starkaste jag har använt, försök med den efter några blekningar. [cute]


   
SvaraCitera

DMITRI:

men hallå... fattar ingen att hon inte är ute efter någon exklusiv smakfull frisyr utan fjortisblekt så att det är typ vitt... -.- 😛

Fattar ingen att vi försöker få henne på andra tankar? [no-no]


   
SvaraCitera