Aviseringar
Rensa alla

Färga håret


Ämnesstartare

Hej!
Har från början ljusbrunt hår, men har tonat mitt hår rödaktigt hemma två gånger och mörkbrunt en gång (intensivtoning alla gånger). Och trots att det gått iaf 9 månader sen jag tonade rött sist, är mitt hår fortfarande väldigt rött i vissa ljus.. det mörkbruna gick ur mycket fortfare haha, rättså skumt. Så har iallafall något slags brun-rött hår just nu, med en ljusbrun utväxt.. ser inte jättevackert ut 😛

Ska iallafall till frisören imorgon, första gången jag ska färga hos frisören. Vet att man kan välja mellan intensivtoning och "riktig" färg så att säga, men tror lätt att jag tar riktig färg. Håller väl bättre, även om det eventuellt sliter mer. 🙂
Tänkte hur som helst färga håret mörkbrunt, vill liksom ha en brun färg utan röda skiftningar!
Frågan är.. kommer färgen blekas ur och de röda kommer fram ändå sen?? Eller borde de bruna liksom sitta ordentligt nu om jag färgar permanent? Är liksom lite less på rött haha, och är rädd att den där jäkla röda färgen kommer lysa igenom ändå 😛


   
Citera
Ämnesetiketter

Det bästa är att du frågar frisören imorgon, före processen. Jag tror att det enkelt kan bli missfärgat då man färgar dramatiskt, exempelvis ifrån rött till blont, då blir det gärna orange-aktig. Det går såklart att utföra dramatisk färgskiftning men det är nog bäst att göra det hos frisören som du skrev 🙂 De vet hur man gör.

Och trots att det gått iaf 9 månader sen jag tonade rött sist, är mitt hår fortfarande väldigt rött i vissa ljus.. det mörkbruna gick ur mycket fortfare haha, rättså skumt.

Ja, då rött sitter i starkare än många andra.


   
SvaraCitera