Aviseringar
Rensa alla

färga håret ljustblont, lite tips?


Ämnesstartare

Ska färga mitt mörkblonda hår ljusblont (aka platinablont) det finns så många man kan välja mellan, så är det nån som färgat samma som jag och som kan ge tips på vilken som är bäst?

skriv lite olika, är ute efter en fin nyans inget gulaktigt skit, men det beror väl på hur länge man låter det sitta i, I guess, men ändån.

paris_hilton_mycket_laangt_ljusblont_haar[1].jpg


   
Citera

Pratar du om märken på blekmedel, eller va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

Pratar du om märken på blekmedel, eller va?

exakt, var lite trött imorse så jah det blev lite otydligt *rolling my eyes*


   
SvaraCitera

Palette 100 om du är fattig och vill att det ska ha effekt. Vad som helst med lila i om du vill få det riktigt vitt, till exempel poly blonde silver. annars funkar poly blonde L1+ ganska bra också. Lycka till, välkommen till världen med risigt hår. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha okej, tack för tipsen [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mood är bäst om du ska bleka


   
SvaraCitera

du lär nog behöva lite silverschampo iallafall om du vill ha det vitt och inte gult [smile]


   
SvaraCitera

Stargazers blekning! Den är starkast av alla. [y] FINNS HÄR

Eller så gör man som farmor gjorde när hon var ung, köp väteperoxid och blanda själv. [y]


   
SvaraCitera

jane hellen mood
ultrablond + pärlblond
[y]


   
SvaraCitera

om du har mörkt hår, var beredd på att behöva bleka iallafall två gånger.. med 2 veckors mellanrum. men då får du gå runt med fult hår i två veckor. det är otrevligt.


   
SvaraCitera

Blekte mitt hår idag, hade mellanbrunt och skulle få det blont.. Har blont hår på riktigt, så vill ha tbx det. Blekt och gjorde slingor och nu har jag gult hår. ska bleka ign men får nog vänta lite. Visste ju att det skulle bli så, och det är skolfotogeafering imorgon.. Fail.

Springer kanske ner och köper brun färg i panik imorgon bitti.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

färgade håret och det blev nice, lite gulaktigt högst upp men har silverschampoo så det lär väl bli bra, men för övrigt blev det niiiice, tack för tipsen alla [y][love][love]


   
SvaraCitera

tATu:

färgade håret och det blev nice, lite gulaktigt högst upp men har silverschampoo

Gött =) vad har du för silvershampo och var kostar det ungefär. Ska köpa snart..

Kanske kan jag fortsätta fråga här då, jag har just blekt mitt hår (gjorde några ljusare slingor också), det är typ orange.. Egentligen är det en ganska cool färg så jag lider inte av det nu, men vill bli ljusblond liksom. Hur ska jag göra nu för att det inte ska bli ljusgult utan blont när jag bleker igen? eller är det slingor jag bör göra härnäst? ..hjälp?


   
SvaraCitera

Men nä. Det blir fult och slitet och tappar sin form.


   
SvaraCitera

Färgade mitt hår typ blont... nu är det nästan gult[y] jättefint-.-


   
SvaraCitera