Aviseringar
Rensa alla

Färga håret oranget ?


Ämnesstartare

skidröw:

Menar du att jag bara ska bleka med blekningar för att få det oranget?.
Och skita i Henna hårfärgen?

Om du vill så kan du ju ha henna, det kommer ju bli slitet av blekningarna och henna hjälper att få det att se lite mindre slitet ut. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rött istället tycker jag....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

henna är guds gåva till människan osv

nämen du får skaffa dig riktigt blont hår först, sedan ska du inte ha i hennafärgen så länge som man ska om man vill ha rött hår (ca 2 timmar) ha i det kortare tid

svarade förut på ditt svar men skitsamma.

Jag tänkte köra en avfärgning och se hur håret blir då, men jag bleker lite tills håret blir någolunda ljust, och sedan kör jag med Henna?
Men vet du vilken Henna färg jag ska ha ifall jag vill ha lite åt orange hållet? Finns ju flera olika...


   
SvaraCitera

skidröw:

men jag bleker så det blir någolunda ljusblondt sedan köper jag Henna och har i det minde tid än det står?

Ja det blir säkert bra. DU får nog chansa på hur länge du ska ha i färgen. Jag brukade ha i den aslänge eftersom jag ville ha rött men du får nog prova dig fram

skidröw:

Men finns bara Henna i en sorts röd färg och då får man själv avgöra hur lång tid man ska ha i det eller finns det i en miljon nyanser som alla andra hårmärken?

henna finns i brun, svart, kopparröd och rödbrun
Kopparröd är den som blir klarast röd och även när man haft i den färgen länge så lutar den lite åt orange, jättefint. Men om jag avr du skulle jag köpa den och ha i den kortare tid.


   
SvaraCitera

Gå in på min bilddagbok: Traktordans och kolla på den 62 september så ser du hur min kompis hår ser ut, hon har kopparröd.

DU kan också kolla in CIRCUMVOLANT på bilddagboken, hon har jättevackert orange hår, tror hon färgar med henna [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

nämen du får skaffa dig riktigt blont hår först, sedan ska du inte ha i hennafärgen så länge som man ska om man vill ha rött hår (ca 2 timmar) ha i det kortare tid

Två timmar? Jag skulle aldrig ha i henna kortare än 4-5 timmar, och oftast över natten. Bättre att ta en lite ljusare nyans från början då.

Dock är rött hår (sån här röd alltså) så sjukt porr så det finns inte. Fan, skulle utan tvekan kunna ligga med någon bara för att den har rött hår, även om den ser ut som skit i övrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oranscht


   
SvaraCitera

skidröw:

oranget

hehe tycker om hur du stavar. Fint btw [y]


   
SvaraCitera

Stringburka:

Två timmar? Jag skulle aldrig ha i henna kortare än 4-5 timmar, och oftast över natten. Bättre att ta en lite ljusare nyans från början då.

näää. ofta. jag hade jätterött hår och jag brukade ha i drygt 2 timmar. det kanske är induviduellt?


   
SvaraCitera

[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

näää. ofta. jag hade jätterött hår och jag brukade ha i drygt 2 timmar. det kanske är induviduellt?

Kan vara. Jag är iofs mellanblond också. Och så färgade jag helst inte så ofta typ.

Men det är så skönt också så jag vill inte ha det kortare anyways 🙂


   
SvaraCitera

Stringburka:

Men det är så skönt också så jag vill inte ha det kortare anyways 🙂

haha ofta. jag ahr så hemskt dåligt tålamod så jag tyckte det var skitjobbigt att sitta med en plastpåse på skallen i flera timmar ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

jag ahr så hemskt dåligt tålamod så jag tyckte det var skitjobbigt att sitta med en plastpåse på skallen i flera timmar ^^

Brukade köra på gladpack + varmt bad i flera timmar. Färgade inte ofta, men när jag gjorde det, då fan lyxade man till sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Dock är rött hår (sån här röd alltså) så sjukt porr så det finns inte. Fan, skulle utan tvekan kunna ligga med någon bara för att den har rött hår, även om den ser ut som skit i övrigt.

Eller hur. Jävla hett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon såg ju gammal ut. men aja.


   
SvaraCitera