Aviseringar
Rensa alla

Färga håret rött?


Ämnesstartare

Hejhej!

Det är såhär, att jag behöver lite hjälp. Jag har varit blond i hela mitt liv, men för ett tag sedan fick jag en idé om att färga håret rött, har inte kunnat släppa det sedan dess.

Vill gärna göra det, men är lite rädd för att det kommer slita mycket och bli svårt att få bort när jag har tröttnat.. Har dessutom hört att henna är bra.

Är jättetacksam för åsikter och svar. 🙂
Kram


   
Citera
Ämnesetiketter

Färga inte. När du ska blondera tillbaka det till blondt så kommer du bara ha ett skatbo på skallen till slut. Och nej, henna är inte bra. Vissa som använder det blir extremt allergiska mot massor av saker.


   
SvaraCitera

att färga sliter inte så mycket som folk tror.
tycker du ska färga rött (y)
as sött och kulle vela färga det men det är så många som
har blont hår som färgar brunt och rött nu :/


   
SvaraCitera

[zzz]


   
SvaraCitera

Om det sliter och du inte får bort det. Gör som Kristin, raka av skiten och låt det naturliga växa ut igen [y].


   
SvaraCitera

Det blir bara jobbigt sen när du vill vara blond igen. Jag själv måste vänta två år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så jag borde färga med vanlig färg då och inte henna? Sedan funderade jag på. att ifall jag verkligen hatar det, så får jag väl lägga sommaren på att låta det växa bort..;) Men det är sant som du säger, många färgar dte nu..=/


   
SvaraCitera

rött är kasst,den intensiva färgen åker ur assnabbt och ser bara murrigt skatigt ut och är onöjligt att få blont igen. Så gör d itne.


   
SvaraCitera

Tözen:

är onöjligt att få blont igen.

Men det där är ju inte sant. Jag lyckades bli blond efter intensivrött. Känner inte att mitt hår är mer slitet än vanligt. Men allt individuellt.


   
SvaraCitera

batterseabardot:

Men det där är ju inte sant. Jag lyckades bli blond efter intensivrött. Känner inte att mitt hår är mer slitet än vanligt. Men allt individuellt.

fjortisfasoner,rött är svårt att få ur,slitet och gult hår får man,blekning sliter alltid.


   
SvaraCitera

[y]

Tözen:

fjortisfasoner,rött är svårt att få ur,slitet och gult hår får man,blekning sliter alltid.

Du kanske ser ut så när du bleker håret


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

jortisfasoner,rött är svårt att få ur,slitet och gult hår får man,blekning sliter alltid.

alltså. nej.
inte hos frisör i alla fall. fick ur mina röda pigment med två blekningar (håret blev vitt) och så var det med det!
fast, kan ju tillägga att blekning sliter på de flestas hår. beror ju på hur ofta man gör det också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmusic:

att färga sliter inte så mycket som folk tror.
tycker du ska färga rött (y)

Så du tror inte att håret kommer bli förstört om jag färgar med vanlig färg istället för henna då? Tack för åsikten förresten (:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moment22:

Och nej, henna är inte bra. Vissa som använder det blir extremt allergiska mot massor av saker.

Vad är det i färgen som man blir allergisk mot? Jag har hört att det finns olika sorters henna, stämmer det?


   
SvaraCitera

Satsa på toning av den kortvarigare sorten. Toning sliter ju inte på håret och är lättare att få bort om du skulle bli missnöjd.


   
SvaraCitera