Aviseringar
Rensa alla

Färga håret rosa - stargazer


Ämnesstartare

Nu är det så att jag hade tänkt tona håret ljusrosa, alltså väldigt väldigt ljust. Jag har blont hår, inte mörkt men inte så jätteljust. Jag har kollat upp färger, och vad jag hittar är stargazer. Men tydligen måste man bleka håret först! Är det någon som har erfarenhet av det här? Detta är vad jag har hittat:

http://www.styletower.com/sv/product/1195/Stargazer-Hartoning-Baby-Pink
http://www.styletower.com/sv/product/412/Stargazer-Harblekningspaket

Finns det något bättre sätt att göra det på? Om det är någon som har prövat den färgen, hur ljust blir det? Måste man verkligen bleka först? Väldigt tacksam för utförliga svar! x


   
Citera

Jag har inte provat den färgen, däremot har jag tonat håret blått och grönt. Ja, du måste bleka före, annars fäster färgen inte ett uns. Det är ingen som helst idé att färga oblekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Det är ingen som helst idé att färga oblekt.

Blir håret typ vitt när man bleker då eller? Tär blekningen mycket på håret?


   
SvaraCitera

drgibson:

Blir håret typ vitt när man bleker då eller? Tär blekningen mycket på håret?

Jag har inte blekt med just Stargazers, men det beror naturligtvis på vilket nyans ditt hår har i nuläget, hur länge du låter blekningsgeggan sitta i, och så. Blekning sliter alltid, men även det beror på din hårkvalitet och ditt hårs nuvarande skick.

Kort sagt: Venne. Ingen aning. Testa och se. Du måste ju ändå bleka det om du vill ha det rosa. Ju ljusare du bleker, desto bättre blir din slutfärg sannolikt.


   
SvaraCitera

cool


   
SvaraCitera

don't do it [sad]


   
SvaraCitera

Du skulle passa skitbra i ljusrosa, för övrigt!

Göre! Göre! Göre! Göre!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grief:

don't do it

Varför inte? 🙁

Ögon i en plåthink:

Du skulle passa skitbra i ljusrosa, för övrigt!

Haha tack! Har rätt kort hår though, typ till nyckelbenen ungefär.


   
SvaraCitera

drgibson:

Haha tack! Har rätt kort hår though, typ till nyckelbenen ungefär.

Låter tilltalande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Låter tilltalande.

Skulle det inte bli konstigt med så kort hår och rosa? Mitt hår är väldigt friskt och platt, så det skulle praktiskt taget vara en rosa matta...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jodå, det blir säkert jätte fint! [bigsmile]

önskar jag skulle vågat göra nåt sånt, skulle vela ha blått hår då... men om jag skulle bestämt mig för att göra det skulle jag inte få för mamma ialla fall [blush][rolleyes][love]


   
SvaraCitera

drgibson:

Skulle det inte bli konstigt med så kort hår och rosa? Mitt hår är väldigt friskt och platt, så det skulle praktiskt taget vara en rosa matta...

Nä, tycker jag inte. Jag vet dock inte vilken look du eftersträvar, eller så, men jag tror det skulle bli snyggt. Vill du ha phetare rådgivning kan du ju posta en färgbild på ditt fejs och din klädstil, så kan man bedöma huruvida din hudton och dina färger i övrigt skulle göra sig bra till rosa hår, och så.

Men, mja, du ser ut att se bra ut helt oavsett vilken hårfärg du har. Färga det rosa, för fan, man lever endast en gång!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cooco:

jodå, det blir säkert jätte fint!

önskar jag skulle vågat göra nåt sånt, skulle vela ha blått hår då... men om jag skulle bestämt mig för att göra det skulle jag inte få för mamma ialla fall

Nä jag tror inte jag får för min mamma... Min syster tycker dock att jag ska vara rebellisk och göra det utan att hon vet om det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

drgibson:

Min syster tycker dock att jag ska vara rebellisk

hihi syskon, hoppas hon inte säger så för att du ska få trubbel [surprised]

skulle inte blivit så förvånad om mina syskon tyckte så för att jag skulle få skit för det [n]

men menm älskar dem endå [love] ..ibland [ops]b


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

drgibson:

Min syster tycker dock att jag ska vara rebellisk

hihi syskon, hoppas hon inte säger så för att du ska få trubbel [surprised]

skulle inte blivit så förvånad om mina syskon tyckte så för att jag skulle få skit för det [n]

men menm älskar dem endå [love] ..ibland [ops]


   
SvaraCitera