Aviseringar
Rensa alla

Färga håret svart...


Ämnesstartare

Well nu e de så att jag tänkt.. lr mer vill färga håret svart
Men nu har jag en morsa (pappa säger inget han skiter i vilket) som är ganska typ sträng... o fördomsfull...

Så hon får spel så fort jag säger något om att färga håret, utseendemässigt är jag helt begränsad efter vad hon tycker är ok, alltså inga svart kläder o inget färgat hår, jag börjar bli riktigt förbannad över att hon aldrig kan låta mig ha en egen åsikt eller vilja, hon snackar om att jag ska respektera henne och att hon vill mitt bästa men vf låter hon mig inte färga håret då?
Hon visar tydligt att hon inte respekterar mig och att hon inte bryr sig ett skit om vad jag tycker.
Hon håller på med att jag kommer hamna i en massa skit o sånt o ja vettefan för hon förklarar aldrig våra samtal är typ:

-...ja o hamnar i en massa skit!!! [mad]
- Vadå för skit? [shake]
- Ja![mad]
- Ja vad för skit vad menar du[shake]
- Jag vet [surprised][mad]

De ät typ våra samtal, jag får aldrig någon riktig förklaring o hon lyssnar inte på vad jag säger.

Vet inte riktigt mer vad jag ska säga (fråga om ni vill veta mer) men då kommer jag fram till en liten argument fråga. hur fn sk jag kunna få henne o låta mig färga håret [shake]

Vad skulle ni säga? [shake]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

UppoNerFastRätt:

Vad skulle ni säga?

Jag hade tycket att det var en väldigt jobig mnorsa hade typ den dikutionen när jag var öhm 9 kanske:O Tycker att du borde säätta dig ned och prata med henne[y]


   
SvaraCitera

UppoNerFastRätt:

Vad skulle ni säga?

inget? hade bara gjort det o sen skrattat henne rakt upp i ansiktet när jag kom hem[bigsmile][wink]


   
SvaraCitera

Jag skulle färga håret och köpa dom kläder jag ville ha oavsett vad mina föräldrar sa. Rekommenderar dig att göra likadant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstod inte ett dyft, men kontrollerande föräldrar är ju aldrig kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tja, antingen så gör du det ändå eller så kan du alltid sätta dig ned med henne och förklara att det är hemskt naturligt nu för tiden att folk färgar håret svart lite då och då.


   
SvaraCitera

Hur gammal är du?[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JÄVLAR RENT UT SAGT :O Faan va snabbt man fick svar [cool]

Sovande:

Jag hade tycket att det var en väldigt jobig mnorsa hade typ den dikutionen när jag var öhm 9 kanske:O Tycker att du borde säätta dig ned och prata med henne[y]

Vet jävlit omoget ändå [shake]

addictive:

inget? hade bara gjort det o sen skrattat henne rakt upp i ansiktet när jag kom hem[bigsmile][wink]

Du hörde henne inte :O Jag kune lika gärna sagt:
-Hej mamma, ja vill skaffa bröst 😀

Hon var förbannad på mig öfr att äns ta upp ämnet [chocked]

Sen så har jag den sortens föräldrar som inte backar från att ge en stryk , så jag vet precis vad som skulle hända om jag gjorde de utan tillåtelse[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JejeX:

Hur gammal är du?[bigsmile]

15 hurså?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chips:

Tja, antingen så gör du det ändå eller så kan du alltid sätta dig ned med henne och förklara att det är hemskt naturligt nu för tiden att folk färgar håret svart lite då och då.

Har försökt men det är jävlit svårt med henne, desstuom tycker hon INTE att det är något "vanligt"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UppoNerFastRätt:

Vet jävlit omoget ändå

Är jag:O


   
SvaraCitera

UppoNerFastRätt:

15 hurså?

Nä, bara undra. Jag hade absolut gjort det om jag var du. Jobbiga föräldrar du har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Är jag:O

Näj konversationen xD

JejeX:

Nä, bara undra. Jag hade absolut gjort det om jag var du. Jobbiga föräldrar du har.

Dem skulle flippa ut, jag vill åtminstone att hon skulle acceptera att jag inte är riktigt som hon vill, hon kanske inte går med på att jag färgar håret men hon skulle garantera bli mindre pissed om hon fattat att hon inte kan ha full kontroll över mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UppoNerFastRätt:

Har försökt men det är jävlit svårt med henne, desstuom tycker hon INTE att det är något "vanligt"

Nä, det verkar vara ganska många föräldrar som anser att just svart inte är någon hit direkt.
Om du inte kan nå henne genom att prata med henne kanske du kan prova att typ skriva ett brev eller något? Som en såndär sista, desperat lösning liksom. : D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UppoNerFastRätt:

Näj konversationen xD

Jaha joo men vill du få problemet löst så är det typ det ända sättet[y]


   
SvaraCitera