Aviseringar
Rensa alla

Färga och bleka håret.


Musicc
Ämnesstartare

Hejsan. Har blivit trött på mitt röda hår och vill färga något åt det rosa hållet. Tänkte ungefär såhär :

tumblr_m7w6emSznx1r60960o1_500.jpg

Mitt hår är ganska urtvättat och den röda färgen är mer röd/orange/brun. Jag undrar om det går bra att jag bleker håret en gång sedan färgar det. Eller måste jag bleka flera gånger?  Är vädligt rädd för att bleka håret och undrar också om det kan finnas ett annat sätt att få håret blekt. Eftersom färgerna rosa och rött inte är så långt ifrån varandra tänkte jag att det skulle gå bra att bara bleka en gång. ( helst bleker jag inte alls ) Vad tror ni? 


   
Citera

blek en gång och se hur det blir


   
SvaraCitera

ju blekare hår du har desto starkare färg får du när du använder en toning


   
SvaraCitera

Mood bleker bra som fan, använd den 1gång, och sedan kan du färga i stort sätt va du vill


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:
Mood bleker bra som fan, använd den 1gång, och sedan kan du färga i stort sätt va du vill

Okej, det låter bra! Jag undrar bara hur mycket det sliter på håret när man bleker. Jag blekte mina toppar när jag gjorde dip-dye en gång och jag minns att topparna blev förfärligt slitna. Brukar du bleka håret? 


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:
Mood bleker bra som fan, använd den 1gång, och sedan kan du färga i stort sätt va du vill

mm det var därför jag fick bleka fyra ggr


   
SvaraCitera

blek en gång och se hur det blir


   
SvaraCitera

amsi: mm det var därför jag fick bleka fyra ggr

Du hade det väl inte i tillräckligt länge? Jag har färgat håret i flera år, samt blekt och färgat på en och samma dag. Kan ju bara utgå ifrån mina egna erfarenheter på detta ämnet, sluta skriv som att jag kastat en sten på dig och var lite trevligare.


   
SvaraCitera

håller med amsi. vi har gått från typ svart till blondt. mvh experter


   
SvaraCitera

amsi jag har blekt mer nu. måste bleka en gång till så blire perfect. har hittat ultrablond platina som bleker 8 nyanser. 

det är ett tips till trådstartaren också, men var försiktig.


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Du hade det väl inte i tillräckligt länge? Jag har färgat håret i flera år, samt blekt och färgat på en och samma dag. Kan ju bara utgå ifrån mina egna erfarenheter på detta ämnet, sluta skriv som att jag kastat en sten på dig och var lite trevligare.

har färgat och blekt mitt hår i mer än fem år. jag hade det i så länge man fick ha det i. menade inte att vara otrevlig, men resultatet är ytterst individuellt. faktorer som spelar in är hårkvalitet, hur många gånger man färgat osv.


   
SvaraCitera

POPKORN:
amsi jag har blekt mer nu. måste bleka en gång till så blire perfect. har hittat ultrablond platina som bleker 8 nyanser. 

det är ett tips till trådstartaren också, men var försiktig.

är det den från loreal? använd den inte!!!!!!!!


   
SvaraCitera

hoppas att du blir jätteblond jag ska ha mörkt hår igen, nu är det mörkblont eller ljusbrunt


   
SvaraCitera

amsi:

är det den från loreal? använd den inte!!!!!!!!

VARFÖR INTE Ååå

amsi:
hoppas att du blir jätteblond jag ska ha mörkt hår igen, nu är det mörkblont eller ljusbrunt

jag ska också ha mörkt igen. men tack.. hoppas också. har köpt vit toning


   
SvaraCitera

amsi: men resultatet är ytterst individuellt. faktorer som spelar in är hårkvalitet, hur många gånger man färgat osv.

Men det är väl klart, alla är ju olika, sen har det med hårlängd att göra. Mindre hår, mer blekning för pengarna,


   
SvaraCitera