Aviseringar
Rensa alla

färgade linser?


Ämnesstartare

är det någon här med blå ögon, som testat att ha bruna linser?

eller testat linser som med "glitter" i som tydligen också ska "markera" ögat, fast inte ändrar färgen på ögat?

funderar nämligen på att skaffa någon utav dom, men vet inte vilken som är bäst. tycker personligen att det är skitsnyggt med mörkbruna ögon, men vet dock inte om det ser naturligt ut om man har blå ögon egentligen? Alltså om linserna är bra?


   
Citera
Ämnesstartare

Det är lite lamt att bära falska linser.
Ögonen är enligt mig den mest personliga kroppsdelen. Att fejka det är lite opersonligt och tråkigt.. >,<

Visst, färga håret, smink, fejkbröst eller whatever. Men falska ögon är gränsen för vad jag tycker är okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Det är lite lamt att bära falska linser.
Ögonen är enligt mig den mest personliga kroppsdelen. Att fejka det är lite opersonligt och tråkigt.. >,<

Visst, färga håret, smink, fejkbröst eller whatever. Men falska ögon är gränsen för vad jag tycker är okej.

om du hade en så grå och tråkig ögonfärg som mig, så skulle du också vilja byta vill jag lova. en opersonligare ögonfärg än den jag har finns inte.
och så tycker jag att man ska se ut som man själv vill se ut eftersom man själv bestämmer över sin kropp 🙂 och jag vill ha bruna ögon, så äre det med det 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaenniee:

en opersonligare ögonfärg än den jag har finns inte.

Finns det något personligare än din egen?

jaenniee:

och så tycker jag att man ska se ut som man själv vill se ut eftersom man själv bestämmer över sin kropp 🙂 och jag vill ha bruna ögon, så äre det med det 😉

Visst du bestämmer över din kropp, men jag tycker fortfarande att det är falskt och tråkigt. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Visst, färga håret, smink, fejkbröst eller whatever. Men falska ögon är gränsen för vad jag tycker är okej.

jag kan bara hålla med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blåa ögon till bruna linser är som att vara vit och färga sig svart! [tard]


   
SvaraCitera

jaenniee:

är det någon här med blå ögon, som testat att ha bruna linser?

Kände en som hade det förr. Passade grymt bra på henne och såg väldigt naturligt ut. Du behöver kanske inte ta jättemörka linser, testa lite ljusare brunt först eller fråga din optiker om råd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nesinnas:

Kände en som hade det förr. Passade grymt bra på henne och såg väldigt naturligt ut. Du behöver kanske inte ta jättemörka linser, testa lite ljusare brunt först eller fråga din optiker om råd.

TACK 🙂 aa får göra de 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Finns det något personligare än din egen?

jag tycker det skulle kännas personligare att ha en ögonfärg JAG ansåg vara snygg. och vad jag menar med att den är opersonlig är, att det är typ den vanligaste och tråkigaste ögonfärgen man kan ha. och jag vill inte ha samma ögonfärg som alla andra.

och är trött på detta eviga tjat om att man ska vara som man är född.. varför kan man inte få bestämma själv hur man ska se ut? borde inte man själv få bestämma hur ens EGEN KROPP ska se ut? man kanske inte tycker att utsidan speglar insidan? man själv får ju bestämma klädstil, hårstil, smink och allt annat? varför får man då inte bestämma resten också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaenniee:

jag tycker det skulle kännas personligare att ha en ögonfärg JAG ansåg vara snygg. och vad jag menar med att den är opersonlig är, att det är typ den vanligaste och tråkigaste ögonfärgen man kan ha. och jag vill inte ha samma ögonfärg som alla andra.

Visst, men att se in i någons falska ögon är lite oromantiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Visst, men att se in i någons falska ögon är lite oromantiskt.

haha, och hur ska du kunna veta att det är "falska" ögon då om jag får fråga? 😀 har du någon aning om hur många tjejer som har färgade linser? 😀 kan ju säga direkt då att det inte är något ovanligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaenniee:

haha, och hur ska du kunna veta att det är "falska" ögon då om jag får fråga? 😀 har du någon aning om hur många tjejer som har färgade linser? 😀 kan ju säga direkt då att det inte är något ovanligt.

Jag dog lite inombords. 🙁
[cry][cry][cry]


   
SvaraCitera

jaenniee:

kan ju säga direkt då att det inte är något ovanligt.

Äh, tycker inte att det är så vanligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Äh, tycker inte att det är så vanligt.

nej majoriteten har väl ofärgade, men många har färgade =)
dessutom kan man ju aldrig veta vilka som har fejk ögon och inte =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Jag dog lite inombords. 🙁

😛 inget fel med att ha det tkr jag iaf 😉


   
SvaraCitera