Aviseringar
Rensa alla

Färgade månadslinser!


Ämnesstartare

Är det någon som vet hur länge man kan använda färgade månadslinser utan styrka, alltså om man kan ha dom längre än en månad och om inte, vad som händer om man skulle använda dem längre! [smile]

freshlook-colorblends-kontaktlinser.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

brukar vara en månad, eller ibland 2 månader, står alltid på paketet


   
SvaraCitera

En optiker berättade en hemlighet för mig, det var att om man byter linsvätska till linserna typ varje dag fastän man inte använder dom så kan man ha dom i sammanlagt en månad ungefär.


   
SvaraCitera
edroon

jätte svårt att se vilken som är bäst, måste se hela ansiktet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

right! ingen som vet vad som händer om man skulle fortsätta använda dem efter det gått en månad? om det är farligt osv!


   
SvaraCitera

Jag använde färgade månadslinser en gång som var både gamla i datum och hade varit öppna längre än en månad. Gick bra förutom att ögonen kändes lite torrare.


   
SvaraCitera

Med tanke på att linserna brukar bli torrare på vintern så minskar nog hållbarheten..


   
SvaraCitera

Btw
Linser går ofta bra att använda längre, det gjorde jag förr eftersom jag hade såpass ont om pengar (nu pratar jag färgade med styrka)... slutade använda dem när det väl började kännas obehagligt i ögat... blir lite kliande eller svidande känsla och ögonen kan bli lite röda, eftersom ögonen får syrebrist av gamla linser.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera